Peniaze sa len tak hrnú.
Analytická spoločnosť Newzoo vydala nový článok v ktorom odhalila vývoj herného trhu v roku 2023 a taktiež prezradila zoznam najväčších herných spoločností na svete z hľadiska tržieb.
Newzoo predpokladá, že herný trh v roku 2023 dosiahne 184 miliárd dolárov v tržbách, čo by znamenalo medziročné zvýšenie o 0,6%. Celkovo však bude herný trh rásť a to až na úroveň 205,7 miliárd dolárov ročne v roku 2026.
H1 saw the top 10 public game publishers already generating 30% of gaming’s entire 2023 revenues.
— Newzoo (@NewzooHQ) November 16, 2023
The top 10 public game publishers generated revenues of $54.4 billion in H1.https://t.co/xBNQzjlyzr#tencent #microsoft #activision #sony #apple #netease pic.twitter.com/SNoAJOH4Zd
Poďme však k herným spoločnostiam. Tam tróni Tencent, ktorý v prvej polovici 2023 vygeneroval tržby vo výške 15,4 miliardy dolárov. Za ním nasleduje spoločnosť Sony s tržbami vo výške 8 miliárd dolárov. Na treťom mieste je Apple (6,9 miliardy) a na štvrtom mieste Microsoft so šiestimi miliardami.
Tu však Newzoo poukázalo na fakt, že Xbox divízia v súčasnom tempe prekonáva tržby PlayStation divízie a to aj napriek tomu, že v súčasnej generácii predáva o viac ako polovicu konzol menej ako jeho priamy konkurent. Ako je to možné? Odpoveď je jednoduchá. Activision Blizzard.
Nakoľko Microsoft je už oficiálnym vlastníkom tohto vydavateľstva, tak to v praxi prinieslo masívne zvýšenie tržieb a Xbox sa môže za celý rok pokojne stať druhou najväčšou hernou spoločnosťou na svete, práve po čínskom Tencente: „Spoločnosť Microsoft po takmer dvoch náročných rokoch konečne dokončila akvizíciu spoločnosti Activision Blizzard za 69 miliárd dolárov. Vďaka tejto akvizícii sa Xbox stane ťažkou váhou v hernom priemysle.“
„Ak spojíme príjmy Microsoftu a Activision Blizzard za prvý polrok, dosiahnu celkovú sumu 10,4 miliardy dolárov. Tým by sa Microsoft stal druhou hernou spoločnosťou podľa tržieb, čím by Sony po prvýkrát odsunul na tretie miesto. Tencent sa stále pohodlne drží na vrchole.“
Microsoft očakáva v najbližšom kvartáli (obdobie október-december) masívny rast Xbox divízie, ktorý by mal presiahnuť 40% hranicu. A môže za to práve Activision Blizzard, ktorý v novembri vydal Call of Duty: Modern Warfare 3.