Snáď sa nedočkáme takejto reality.
Nie je veľkým prekvapením, že herné spoločnosti sa nám neustále snažia niečo predať. Aj tu by však mala existovať hranica prípustnosti a Ubisoft ju podľa všetkého prekročil.
Redaktor XboxSquad.fr totiž zverejnil na sociálnej sieti X video z hrania Assassin’s Creed Odyssey na ktorom môžeme vidieť, že priamo počas hrania sa mu na obrazovke objavilo vyskakovacie okno. To ho informovalo o tom, že hra Assassin’s Creed Mirage vstúpila do „Black Friday“ zľavy 20% a v prípade záujmu mohol tlačiť tlačidlo, ktoré by ho poslalo do herného obchodu.
To strhlo polemiku o tom, či je vhodné, aby Ubisoft zobrazoval reklamy v hre, ktorá nespadá do kategórie free-to-play a všeobecný konsenzus je, že ide o dosť odpornú praktiku francúzskeho vydavateľa. Je skvelé putovať po starom Grécku a v momente zobrazenia mapy sa vám ukáže reklama na iný produkt…
Il semble que plusieurs utilisateurs aient fait l’expérience de cette pub, au moins aux USA.
Je laisse le conditionnel car Ubisoft ne s’est pas exprimé. Est-ce un test, une nouvelle politique, une erreur … Je n’en sais pas plus.@UbisoftFR prévu que ça arrive en France ?— Fab ✨ (@Fab_XS_) November 23, 2023
Zástupcovia Ubisoftu však pre The Verge skonštatovali, že išlo o „technickú chybu.“
Nakoľko ide však o ojedinelý prípad, tak je zrejmé, že Ubisoft túto možnosť zatiaľ iba testuje. A vieme si predstaviť, že reakcie na ňu budú skvelé.