Žiadne GaaS.
Spoločnosť SEGA prednedávnom zrušila dlhovyvíjanú live service hru Hyneas, ktorú pripravovalo štúdio Creative Assembly. Štúdio doplatilo na neskúsenosť pri tvorbe live service hier a k tomu sa pridali aj ďalšie problémy, no tak či tak išlo o veľkú ranu, nakoľko hra bola len niekoľko mesiacov od svojho plánovaného vydania a dokonca bola v hrateľnej podobe na výstave Gamescom 2023.
Poučenie? Pre spoločnosť SEGA je to fakt, že nie každé štúdio je stavané na vývoj live service hier a niekedy je možno lepšie umožniť štúdiu vytvárať hry v žánroch s ktorými majú skúsenosti. A táto mantra bude aplikovaná pri Creative Assembly: „Každé štúdio má svoje silné a slabé stránky, ale priaznivý vietor na začiatku obdobia COVID-19 spolu so silným výkonom jednotlivých titulov nás viedol k prijatiu stratégie väčšej akcelerácie, a to aj v oblastiach, v ktorých sa tieto štúdiá zatiaľ nepokúšali o ďalší rast,“ povedal prezident SEGA Haruki Satomi.
„Niektorým štúdiám sa však darilo a niektorým nie, preto sme sa rozhodli opäť zamerať na silné stránky jednotlivých štúdií. Zjednodušene povedané, Creative Assembly bolo dobré v offline hrách v žánri RTS, ale prijalo výzvu vytvoriť Hyenas, online hru v žánri FPS. Hoci však hra samotná bola dobrá, rozhodli sme sa vývoj hry Hyenas zrušiť, pretože sme si mysleli, že nedosiahne kvalitu, ktorá by uspokojila našich používateľov, keď sme zvážili, či by sme ju naozaj mohli dlhodobo prevádzkovať ako konkurenčnú online hru.“
Satomi taktiež potvrdil, že naďalej prebieha reštrukturalizácia európskych štúdií vydavateľstva SEGA, ktoré sú sústredné práve na situáciu okolo Creative Assembly: „Máme v úmysle optimalizovať pracovný postup a sústrediť ich zdroje na rozvoj ich špecializovaných žánrov.“