Umožnia to však Sony a Nintendo?
Zdá sa, že Microsoft už definitívne opustil mantru, že na to, aby bol v hernom biznise úspešný potrebuje nutne prekonať Nintendo a Sony v počte predaných konzol. Xbox je totiž primárne v biznise poskytovania hier a služieb, pričom Xbox konzoly sú len jedným zo spôsobov, ako sa do ekosystému dostať.
Počas Wells Fargo TMT Summit konferencie to potvrdil finančný šéf Xboxu Tim Stuart. Ten prezradil, že Microsoft by chcel priniesť svoju predplatenú službu všade a to vrátane konkurenčných konzol: „Keď premýšľame o podnikaní v oblasti hier v súvislosti so spoločnosťou Microsoft a Activision, prevádzkový vplyv a zvýšenie marže sú pre nás určite súčasťou tejto skladačky. Keď sa zamyslíte nad komponentom Xbox hry Call of Duty, prechádzate od podnikania s nízkou maržou k podnikaniu s vysokou maržou. Potom to rozšírite a poviete, že teraz zabezpečujeme predaj s vysokou maržou na PlayStation a Nintendo.“
„A to je naozaj posledný bod, kam v tomto biznise smerujeme, a to je rozšírenie prevádzkového vplyvu, kde uvažujeme o našom smerovaní,“ dodal Stuart. „First-party hry, predplatné, reklama – to všetko sú činnosti s vysokou maržou, do ktorých chceme expandovať. A to, čo od nás budete čoraz častejšie počuť, je trochu zmena stratégie, a opäť, neoznamujeme tu nič rozsiahle, ale našou misiou je priniesť naše first-party hry, naše služby predplatného na každú obrazovku, na ktorej sa dá hrať hra.“
Prečítajte si tiež
Activision Blizzard začne pridávať svoje hry do Xbox Game Pass od roku 2024
„To znamená inteligentné televízory, mobilné zariadenia, to znamená to, čo sme v minulosti považovali za konkurenciu, ako napríklad PlayStation a Nintendo. Chystáme sa na Nvidia GeForce Now, ich službu predplatného hier. Ale keď premýšľame o tom, ako dostať naše podniky k týmto koncovým bodom, opäť je to ten biznis s vysokou maržou pre nových hráčov, ktorý nám naozaj Activision umožňuje robiť oveľa, nechcem povedať jednoduchším spôsobom, ale oveľa, poviem, že rýchlejším spôsobom, ako sa tam dostať, v porovnaní so snahou budovať na vlastnú päsť,“ objasnil Stuart akvizíciu Activision Blizzard.
Čo sa týka tejto akvizície, tak Stuart skonštatoval, že rýchlosť spájania Microsoftu s Activision Bllizzard je veľmi pôsobivá: „Našťastie obaja hovoríme herným jazykom a aj za tých pár mesiacov, čo sme jednotkou, je rýchlosť, akou sme sa integrovali, a rýchlosť, akou sme spolupracovali, naozaj pôsobivá. Na najvyššej úrovni využíva to, v čom je Activision tak dobrý, teda konzoly, PC a mobilné zariadenia… Ako vziať túto skvelú DNA, urobiť z nej akcelerátor pre IP, ktoré máme, využiť skvelé aktíva, ktoré majú, a skúsenosti, ktoré majú?“
Nie je to prvýkrát, čo zástupcovia Xbox divízie hovorili o snahe priniesť Xbox Game Pass na iné konzoly. Spencer to skonštatoval už v roku 2020, no zároveň dodal, že „zo strany konkurencie nie je veľký záujem mať plný Xbox zážitok na ich hardvéri“ a je teda zrejmé, že Sony a Nintendo ponuku Microsoftu odmietli. Rovnaký fakt vyplával na povrch počas procesu schvaľovania akvizície Activision Blizzard britským regulačným orgánom CMA, keď Microsoft prezradil, že Sony „zablokovalo“ možnosť poskytovania Xbox Game Pass predplatného na PlayStation konzolách.