Ekosystém je totiž oveľa širší.
Už od roku 2015 Microsoft neposkytuje oficiálne čísla predajov Xbox One a Xbox Series X/S konzol. Logika hovorí, že dôvodom je prostý fakt, že PlayStation je s predajmi ďaleko popredu, no finančný šéf Xboxu Tim Stuart má iné vysvetlenie, ktoré odprezentoval na Wells Fargo 2023 TMT Summit.
Podľa neho totiž číslo predajov konzol nehovorí nič o „zdraví“ Xbox biznisu, nakoľko ten v súčasnosti ďaleko presahuje konzolový ekosystém: „Spočiatku to vyzeralo takto: „Čo to robíte?“ „Ste firma Xbox a neposkytujete nám údaje o predaji konzol, to nedáva zmysel. Ale bol to naozaj prvý bod, keď sme si povedali, nie, nie, ide o obsah a služby.“
Úspešnosť Xbox biznisu sa teda v súčasnosti hodnotí na základe tržieb Xbox divízie a na základe množstva aktívnych používateľov. Stuart prezradil, že trhy ako Afrika India či Juhovýchodná Ázia nie sú veľkými konzolovými trhmi a tak sa tam Microsoft snaží skôr presadiť cez herné streamovanie a cez hry pre smartfóny. Podľa neho je veľkosť konzolového trhu „niekoľko sto miliónov“ zatiaľ čo PC herný trh má približne 400 miliónov používateľov. A ten s hrami pre smartfóny presahuje niekoľko miliárd.
Práve hry pre smartfóny sú veľkým dôvodom, prečo sa Microsoft rozhodol kúpiť vydavateľstvo Activision Blizzard. Vďaka tomu má totiž v portfóliu hry ako Candy Crush, Call of Duty Mobile, Diablo Immortal či Warcraft Rumble. Stuart dodal, že na trhu s hrami pre smartfóny je veľmi ťažké preraziť, no vďaka akvizícii sa Microsoft stal okamžite veľkým hráčom s potrebným know-how. Taktiež naznačil, že v budúcnosti by sa mobilných hier mohli dočkať aj Xbox značky, no na konkrétne ohlásenia si budeme musieť počkať.
A čo sa týka konzolového biznisu, tak podľa odhadov predal Xbox One približne 55 miliónov konzol a Xbox Series X/S by mal byť na úrovni približne 25 miliónov konzol.