Naplnený sľub.
Prakticky od ohlásenia akvizície Activision Blizzard Microsoft tvrdí, že primárnym dôvodom celej akvizície je oblasť hier na smartfóny. Microsoft chce použiť hry ako Call of Duty Mobile, Diablo Immortal, Candy Crush na rozbitie duopolu, ktorý majú v na smartfónoch Google a Apple. Tieto spoločnosti totiž výrazne profitujú z faktu, že si berú 30% z každej transakcie vykonanej na App Store a Play Store a Microsoft vidí v týchto silných značkách príležitosť zarobiť.
Sám to však nezvládne. A preto šéf Microsoft Gaming Phil Spencer vo vyhlásení pre Bloomberg potvrdil, že aktívne rokujú s partnermi, ktorí by sa k nim pridali a vytvorili spoločne nový obchod pre Android a iOS smartfóny: „Je to dôležitá súčasť našej stratégie a dnes na nej aktívne pracujeme nielen sami, ale hovoríme aj s ďalšími partnermi, ktorí by tiež radi videli viac možností, ako môžu zarábať na telefóne,“ skonštatoval Spencer.
Špekuluje sa, že tento Xbox obchod pre smartfóny by mohol byť spustený už na budúci rok a aj keď Spencer tieto špekulácie nepotvrdil, tak zároveň prezradil že naň nebudeme musieť čakať niekoľko rokov.
Microsoftu v tejto oblasti pomohla aj Európska Únia so svojimi Digital Markets Act, ktorý efektívne prinúti Apple otvoriť svoj ekosystém pre konkurenčné obchody. Apple musí požiadavkám Európskej Únie vyhovieť najneskôr do 6. marca 2024.
Prečítajte si tiež
Šéf Xboxu chce spustiť Xbox obchod pre smartfóny už na budúci rok
Microsoft môže jednotlivé spoločnosti prilákať napríklad nižším poplatkom, ktorý by si strhával z každej transakcie. Apple a Google si berú štandardných 30% čo je tŕňom v oku pre mnohých vývojárov, ktorí však v súčasnosti kvôli dominantnému postaveniu Play Store a App Store nemajú na výber. Dá sa predpokladať, že medzi prvými záujemcami o využívanie takýchto služieb bude Epic Games s hrou Fortnite, ktorá bola neslávne stiahnutá z App Store a Play Store po tom, čo sa spoločnosť snažila obísť platobné metódy spoločností Apple a Google a chcela sa tak vyhnúť deleniu tržieb.
„Hovorili sme o možnosti voľby a dnes v mobilných telefónoch nemáte možnosť voľby,“ povedal Spencer. „Aby sme zabezpečili, že Xbox bude relevantný nielen dnes, ale aj počas nasledujúcich 10, 20 rokov, budeme musieť byť silní na mnohých obrazovkách.“