Vhodné pre niektoré trhy?
Počas finančného Wells Fargo TMT Summit naznačil finančný šéf Xboxu Tim Stuart, že jedným zo spôsobov, ako by mohla spoločnosť dostať Xbox Game Pass „na každú obrazovku“ je aj prienik do vznikajúcich trhov, kde však často existujú neprekonateľné finančné bariéry. Jedným zo spôsobov, ako ich odstrániť sú reklamy.
Stuart tak naznačil, že Microsoft preskúmava možnosť poskytnutia Xbox herného streamovania, ktoré bude „poháňané“ sledovaním reklám: „Vízia, o ktorej rád hovorím, je, že máme streamovanie hier cez xCloud, takže si môžete predplatiť službu Game Pass Ultimate a môžete streamovať stovky hier naozaj na akékoľvek koncové zariadenie, ktoré má prehliadač. Pre modely ako Afrika, India, juhovýchodná Ázia, možno miesta, ktoré nie sú orientované na konzoly, môžete povedať: „Hej, chcete si pozrieť 30 sekúnd reklamy a potom dve hodiny streamovania hry?“
„Afrika je, viete, 50 % populácie má 23 rokov alebo menej, s rastúcim disponibilným príjmom, všetci majú mobilné telefóny a mobilné zariadenia, vo všeobecnosti nie je veľa vysokokvalitných disponibilných príjmov. Takže môžeme vstúpiť s vlastnými obchodnými modelmi a povedať – sú tu milióny hráčov, ktorých by sme nikdy nedokázali osloviť, a teraz môžeme vstúpiť s našimi obchodnými modelmi.“
Microsoft sa už v minulosti pýtal členov Xbox Insider programu na ich názor na sledovanie reklám vďaka ktorým získate možnosť používania Xbox herného streamovania. Bezpečnostný analytik Title_OS zas našiel v Xbox operačnom systéme zmienky o „Získanom čase“ v 15-minútových intervaloch. Preto sa dá predpokladať, že o takomto systéme získavania možnosti streamovať hry budeme v roku 2024 ešte niečo počuť.