Obmedzené zdroje?
Minulotýždňové ohlásenie GTA VI vzbudilo veľa vášní a to nie len kvôli kvalitám samotného traileru. Nespokojnosťou sršia PC hráči, nakoľko hra bola ohlásená iba na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Je teda zrejmé, že PC komunita si na hru bude musieť počkať minimálne do roku 2026.
Prečo je však tomu tak? Masívne štúdio ako Rockstar by totiž malo mať k dispozícii zdroje na to, aby vydali PC port zároveň s tým konzolovým. O vysvetlenie sa pokúsil bývalý animátor štúdia Mike York na svojom Youtube kanále.
„Dôvodom, prečo port pre PC vychádza neskôr a nie ako prvá vec, je, že chcú uprednostniť to, čo sa predáva,“ povedal York. „Väčšinou, najmä v minulosti, sa najviac predával systém PlayStation. PlayStation bola konzola, ktorú bolo treba mať. Väčšinou sa predávala viac ako akákoľvek iná konzola. Všetci hrajú PlayStation. Je veľmi dôležité, aby si to všetci zapamätali: jedným z hlavných dôvodov, prečo bude portovanie na PC trvať tak dlho, je odlišná architektúra a iné komponenty.“
„Musia sa prispôsobiť všetkým rôznym situáciám, ktoré sa môžu stať. Pretože v PlayStation a Xboxe má každý z nich jednu grafickú kartu, a to rovnakú grafickú kartu, rovnakú architektúru vo vnútri krabice ako každý PlayStation, ktorý bol dodaný miliónom ľudí. Ale pokiaľ ide o PC, každý človek má iný počítač. Používajú ho inak. Majú v ňom iný hardvér. Majú rôzne CPU a GPU. Využitie pamäte a rôzne veci, ktoré hra robí na pozadí, môžu niekedy naraziť na chybu a počas rôznych konfigurácií sa môžu pokaziť. Ťažko sa to vysvetľuje, ale na tom to stojí.“
„Musia hru viac testovať na PC ako na Xboxe alebo PlayStation. Ak sa nad tým zamyslíte, už teraz musíte hru testovať na tony, aby fungovala. Takže PC je ešte ťažšie. Musíte na to vynaložiť viac prostriedkov. Musíte toho otestovať oveľa viac. A keď robíte PC port, musíte testovať veci na viacerých rôznych hardvéroch, rôznych GPU. Nie len na jednom alebo dvoch, ale na 10 alebo 20. Existuje toľko rôznych konfigurácií, že ich jednoducho nikdy nebudete môcť všetky otestovať. A po vydaní PC portu sa môže veľa vecí pokaziť, pretože ho jednoducho netestovali milióny ľudí. Testovalo ho len tisíc ľudí v práci.“
„Počul som, ako jeden chlapík povedal, že to nie je raketová veda. Ale v niektorých situáciách to môže byť ťažšie ako raketová veda. Doslova,“ povedal York. „Tieto veci sú veľmi zložité, s kódovaním a rôznymi vecami, ktoré musíte urobiť, aby to správne fungovalo, a so všetkými testami, ktoré musíte urobiť. Takže sa nehnevajte na vývojárov ani na nich nechoďte a nebuďte naštvaní. Skúste im dať čas na to, aby, dúfajme, tieto porty dodali. Choďte do sekcií s komentármi k nim a povedzte, hej, je to v poriadku, chlapci, dajte si načas. Dajte si načas! Dajte vývojárom najavo, že je v poriadku, keď si dajú načas, aby vám mohli dodať čo najlepšiu hru.“
Cynickou teóriou je tá, že Rockstar robí odklady PC verzie kvôli tomu, aby maximalizovali predaje. Na trhu je totiž mnoho hráčov, ktorí jednoducho nevydržia a siahnu po konzolovej verzii, no po vydaní PC verzie si kúpia aj tú.