Poučenie z minulosti.
EA ohlásilo „rebranding“ svojho interného Frostbite enginu, ktorý tak dostal nové logo a „obnovené zameranie na partnerstvá so štúdiami“ a to aj napriek tomu, že vydavateľstvo sa neplánuje vrátiť k mandátu, aby všetky interné štúdiá Electronic Arts používali pri vývoji tento engine.
Frostbite engine vytvorilo štúdio DICE primárne pre Battlefield sériu, no istý čas manažment EA požadoval po svojich štúdiách, aby ho používali aj oni. Výsledkom toho boli hry Dragon Age: Inquisition, Mass Effect Andromeda či Anthem, ktoré boli vybudované práve na tomto engine, no väčšinou s katastrofálnymi problémami pri vývoji. V súčasnosti používa Frostbite engine séria Battlefield, remake Dead Space a športové hry od Electronic Arts.
„V priebehu rokov sme spolupracovali s hernými tímami v EA, aby sme lepšie pochopili ich vývojové a technologické potreby a uprednostnili zmeny, ktoré vytvárajú väčšiu flexibilitu pre inovácie a pozitívnu používateľskú skúsenosť pre vývojárov. Frostbite je vyvinutý špeciálne pre spoločnosť EA a my hlboko investujeme do vytvárania najlepších nástrojov a technológií pre naše hry. V tejto novej ére je naším poslaním zjednotiť a posilniť odborné znalosti a úsilie každého herného tímu EA, ktorý používa Frostbite, a prispôsobiť sa ich jedinečným potrebám tak, ako to dokážeme len my.“
„Herné tímy EA môžu vyvíjať na ľubovoľnom engine, ktorý si vyberú. Je na nás, aby bol Frostbite tou najlepšou voľbou pre naše hry.“