Nie príliš pekná rozlúčka.
Od 29. decembra 2023 už Bobby Kotick oficiálne nie je šéfom vydavateľstva Activision Blizzard. Stalo sa tak po tom, čo bola v októbri úspešne dokončená akvizícia vydavateľstva spoločnosťou Microsoft. V tomto prípade sa však asi ťažko dalo očakávať, že vývojári ABK štúdií budú za Kotickom roniť slzy, pretože Kotick bol priamo zodpovedný za dianie v spoločnosti, ktoré vyvrcholilo viacerými žalobami a prepadom cien akcií, ktoré priamo viedli k záujmu Microsoftu o akvizíciu.
A to sa aj potvrdilo prakticky v deň jeho odchodu. Bývalý vývojárka štúdia Demonware Christina Pollock totiž na sociálnej sieti X skonštatovala, že práve vďaka Kotickovi bola séria Call of Duty horšou, akou mohla v skutočnosti byť a jeho drsný štýl vedenia spoločnosti zanechal na viacerých zamestnancoch stopy: „Na hre [Call of Duty] som pracovala dva roky ako programátorka v spoločnosti Demonware. Bobbyho rozhodnutia zhoršili naše hry,“ povedala Christina Pollock. „V mojom prvom mesiaci vyšlo najavo, že sa vyhrážal zabitím zamestnanca. Na all-hands [stretnutí všetkých zamestnancov], ktoré nasledovalo, nikto nechcel prehovoriť ako prvý. Tak som pred všetkými žiadala jeho prepustenie.“
i worked on COD for two years as a programmer at demonware
bobby’s decisions made our games worse
in my first month it came out he threatened to have an employee killed. in the all-hands that followed, no-one wanted to speak first. so i demanded his firing in front of everyone https://t.co/yhlM5xqPPg
— christina 死神 (@chhopsky) December 29, 2023
„Keby ma vyhodili, mala by som v zálohe niekoľko ďalších spoločností, ale práve preto je na vedúcich zamestnancoch, aby sa okopali. Mladší sa nebudú cítiť bezpečne, kým to neurobia ich vedúci pracovníci ako prví. Možno nemáme odbory, ale máme moc, ak budeme spolupracovať. Čo je to za otázku?“ Položte hlasnú nepríjemnú otázku na všestrannej porade, nech je krátka, priama, vecná a nenechajte v odpovedi priestor na vágnosť. Urobte to ostro, priamo a urobte to jasne a bez hnevu, aby nemohli napadnúť vaše podanie.“
Komunitný manažér Blizzardu sa taktiež posťažoval na Koticka v súvislosti s príchodom Overwatch 2 na Steam. Andy Belford prezradil, že už mesiace pred plánovaným príchodom hry na Steam komunitný tím varoval, že potrebuje posily, pretože vedeli, že hra nebude na Steame dobre prijatá kvôli zrušenému príbehovému módu hry. Kotick však všetky žiadosti odmietol a následne si negatívne reakcie hráčov na vydanie Overwatch 2 na Steame odskákali práve vývojári a komunitný manažéri.
„Prestávam mlčať, aby som sa podelil o zábavný fakt: keď sme plánovali uvedenie hry Overwatch 2 na trh prostredníctvom služby Steam, môj tím varoval (niekoľko mesiacov vopred), že nás čaká reviewbombing. Prosili sme o viac informácií, viac podrobností a viac zdrojov, ktoré by nám pomohli s očakávaným prílevom, všetko bolo rázne odmietnuté. Moderovanie služby Steam bolo zverené komunitnému tímu (nie funkcii komunity v spoločnosti Blizzard), napriek tomu, že som odmietol vystaviť členov svojho tímu takejto úrovni toxického obsahu/postov. Na otázku, koho rozhodnutím bolo spustenie na Steame bez ďalšej pomoci: Bobby.“
„Toto je len jeden z príkladov kultúry, ktorú Kotick v AB vypestoval: sračky sa valili po prúde a zvyčajne dopadali na najhoršie platených a najviac prepracovaných ľudí. Vedenie bolo príliš zaneprázdnené reakciami na divoko kolísajúce smerovanie a rozhodnutia, ktoré nedávali zmysel.“
Moderation of steam was put on the community team (not a function of community at Blizz), despite my refusal to want to expose members of my team to that level of toxic content/posts. When asked whose decision it was to launch on Steam with no additional help: Bobby
— Andy Belford (he/him) 💙 (@andybelford) December 29, 2023
Po odchode Koticka sa Activision Blizzard a King efektívne rozdelili na tri samostatné segmenty pod Microsoftom, ktoré sa všetky zodpovedajú šéfovi Xbox herného obsahu, ktorým je Matt Booty. Ten má tak teraz na starosti manažovanie divízií Xbox Game Studios, Bethesda, Activision, Blizzard a King.