Ďalšie škrtanie.
Švédske vydavateľstvo Thunderful Group oznámilo začiatok procesu reštrukturalizácie. Spoločnosť, ktorá pozostáva z 30 divízií vrátane 7 vývojárskych štúdií a troch vydavateľstiev chce týmto krokom „posilniť vyhliadky spoločnosti z dlhodobého hľadiska“ a škrty označil ako korekciu „prílišných investícií z posledných rokov.“
„Tieto investície sa ukázali ako neudržateľné vzhľadom na súčasnú priemyselnú klímu, čo viedlo k tomu, že skupina bola obzvlášť postihnutá náročnými trhovými podmienkami,“ vysvetľuje. „Nový manažérsky tím a predstavenstvo zistili, že je potrebné reštrukturalizovať skupinu a zamerať jej úsilie na strategické aktíva s najlepšími dlhodobými vyhliadkami.“
Výsledkom toho je plán prepustiť približne 20% zamestnancov, čo znamená takmer stovku, nakoľko spoločnosť zamestnáva takmer 500 ľudí: „Aby sme zabezpečili a posilnili životaschopnosť skupiny, nenašli sme inú možnosť, ako znížiť náklady a zamerať podnikanie na oblasti s najlepšími vyhliadkami na budúci rast a ziskovosť,“ uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ skupiny Thunderful Martin Walfisz. „Bolo ťažké prijať tieto rozhodnutia a mrzí ma, že sa budeme musieť rozlúčiť s mnohými kvalifikovanými kolegami a partnermi. Napriek tomu som presvedčený, že ide o nevyhnutné smerovanie spoločnosti Thunderful a že tieto zmeny z nej urobia silnejšieho hráča na trhu.“
Spoločnosť má pod palcom štúdiá ako Jumpship (Somerville), Image & Form (The Gunk), Zoink (Lost in Random) atď.
Rok 2024 je tak pokračovaním katastrofálneho roku 2023 z pohľadu herných vývojárov. V prvej polovici januára prišlo totiž o prácu už takmer 3000 pracovníkov herného priemyslu a nič nenaznačuje tomu, že by toto číslo malo prestať rásť.