Majú na to objektívne dôvody.
SBMM alebo nie-SBMM? Kontroverzná debata, ktorá sa neustále omieľa v žánri multiplayerových PvP hier. Pre tých, ktorí nevedia, SBMM je skratka pre skill-based matchmaking, ktorého úlohou je prihliadať pri vyhľadávaní multiplayerovej hry na skill hráčov, aby hra ponúkla vyrovnané zápasy a to nie len v „ranked“ módoch, ale aj v nehodnotených casual zápasoch.
To sa nepáči hlasnej časti komunity Call of Duty, ktorí žiadajú o zrušenie SBMM v snahe dostať sa k zápasom, kde by mohli robiť peklo zo života hráčov, ktorí jednoducho nie sú až tak šikovní. To sa však nestane.
Activision totiž nečakane ponúkol hráčom komplexný pohľad na to, ako funguje matchmaking v Call of Duty hrách a taktiež prezradil, prečo SBMM z hry nezmizne. Vývojári priznali, že kráľom pri vyhľadávaní zápasov v Call of Duty je pripojenie a to za účelom dosiahnutia čo najnižšieho pingu. Na to je následne naviazané aj množstvo času na vytvorenie hry, nakoľko cieľom je, aby bolo toto číslo najnižšie.
Až následne sa vyhodnocuje diverzita playlistov, posledné odohrané zápasy/módy, skill/výkonnosť hráčov, vstupné zariadenie (klávesnica+myš alebo gamepad), platforma a aktivovaný voice chat.
Vývojári následne vysvetlili, že testovali matchmaking, ktorý kompletne ignoroval skill hráčov, no zaznamenali výrazne zníženú retenciu hráčov – hráči, ktorí „dostávali na frak“ jednoducho prestávali hru hrať, čo znamenalo výrazné znižovanie počtu aktívnych hráčov. Tento test bol vykonávaný bez toho, aby o tom verejnosť vedela pre zachovanie relevantnosti výsledkov: „Naše údaje o výsledkoch hráčov jasne naznačujú, že zahrnutie zručností do procesu tvorby zápasov v hre Call of Duty pre viacerých hráčov (v súčasnej podobe) zvyšuje rozmanitosť výsledkov, ktoré zažívajú hráči všetkých úrovní zručností,“ píše sa v príspevku. „Inými slovami, všetci hráči (bez ohľadu na úroveň zručností) majú väčšiu pravdepodobnosť, že zažijú výhry a prehry proporcionálnejšie.“
„Naše údaje ukazujú, že ak hráči s nižšími zručnosťami neustále prehrávajú, pravdepodobne ukončia prebiehajúce zápasy alebo úplne prestanú hrať. To má vplyv na počet hráčov. Menší počet hráčov znamená, že sa predlžuje čakacia doba na zápasy a spojenia nemusia byť také silné, ako by mali byť,“ pokračuje príspevok. Nakoniec, keď zostanú len vysokokvalifikovaní hráči, pretože menej kvalifikovaní hráči z frustrácie skončili, výsledkom je ekosystém, ktorý je celkovo horší pre všetkých.“
Activision taktiež vyvrátil populárnu teóriu komunity o tom, že staršie diely Call of Duty boli lepšie, pretože SBMM neobsahovali. Podľa vydavateľstva sa SBMM v Call of Duty nachádza už v roku 2007 pri vydaní Modern Warfare.
Late last year we committed to a conversation with our community about Matchmaking.
Today’s matchmaking intel is intended to kick off that dialogue and is a new beginning for what we hope will be an ongoing conversation about matchmaking, sharing our process and learnings with… pic.twitter.com/Vg3TSJbwUI
— Call of Duty (@CallofDuty) January 29, 2024
Vývojári taktiež odmietli špekuláciu, že počet kúpených in-game predmetov má vplyv na matchmaking. Taktiež odmietli používanie botov v multiplayeri.