Apple sa odmieta vzdať peňazí.
Aj keď Digital Markets Act, ktorý vytvorila Európska Únia a ktorý vstúpi do platnosti v marci by mal otvoriť ekosystém Apple a umožniť inštaláciu aplikácií, ktoré nie sú dostupné na AppStore, tak spoločnosť Apple sa snaží nové pravidlá nastaviť tak, aby neprišli o masívne tržby, ktoré im AppStore generuje (Z každej transakcie putuje na účet Apple 30%).
Cieľ tejto legislatívy tak pravdepodobne ostane nenaplnený, aj keď naoko budú podmienky splnené. Apple totiž nové pravidlá nastavil tak, že v prípade, ak chce vývojár použiť na distribúciu svojej hry/aplikácie na iOS zariadeniach iný obchod ako AppStore, tak musí Apple platiť 0,50€ za každú inštaláciu nad milión inštalácií. Čiže v prípade, ak by vašu aplikáciu niekto nainštaloval milión krát, tak Applu dlhujete 500 000€.
Tieto nové podmienky poriadne skritizoval šéf Spotify Daniel Ek: „Pod falošnou zámienkou dodržiavania predpisov a ústupkov predložila spoločnosť [Apple] nový plán, ktorý je úplnou fraškou.“
Trochu diplomatickejšie sa prezentovala prezidentka Xboxu Sarah Bond: „Veríme, že konštruktívne rozhovory sú hnacím motorom zmien a pokroku smerom k otvoreným platformám a väčšej konkurencii,“ napísala na X. Nová politika spoločnosti Apple je krokom nesprávnym smerom. Dúfame, že si vypočuje spätnú väzbu na svoj navrhovaný plán a bude pracovať na inkluzívnejšej budúcnosti pre všetkých.“
We believe constructive conversations drive change and progress towards open platforms and greater competition. Apple’s new policy is a step in the wrong direction. We hope they listen to feedback on their proposed plan and work towards a more inclusive future for all. https://t.co/mDRI5KPJf6
— BondSarahBond (@BondSarah_Bond) January 29, 2024
Xboxu ide o veľa. Ako sme vás totiž už viackrát informovali, spoločnosť plánuje po schválení akvizície vydavateľstva Activision Blizzard spustiť vlastný obchod na smartfónoch, kde sa bude snažiť hráčov prilákať hrami ako Call of Duty Mobile, Candy Crush Saga, Diablo Immortal či Fallout Shelter. Spôsob, akým však Apple nastavil podmienky pre third-party obchody sa však nejaví ako schodná cesta pre Microsoft. Uvidíme teda, ako na podmienky spoločnosť Apple pre third-party obchody zareaguje Európska Únia.