Logické vyústenie.
Ak je vašou preferovanou platformou Xbox a ste milovníkom krabicových hier, tak už čoskoro možno nebudete mať veľa možností si takéto verzie hier nakupovať. Naznačil to Christopher Dring z GamesIndustry.biz. Ten v podcaste prezradil, že zástupca nemenovaného herného vydavateľstva mu naznačil, že predaje Xbox fyzických hier v Európe sú tak nízke, že zvažujú, že ich nebudú naskladňovať vôbec.
„Tesne pred Vianocami mi jeden z veľkých vydavateľov povedal, že v Európe už viacerí predajcovia prestali uvádzať Xbox,“ povedal Dring. „Xbox je taká digitálna konzola, že fyzický výkon hier je naozaj nízky a nakoniec, keď predávate konzolu, pre ktorú si väčšina ľudí hry len sťahuje, predajcovi to veľmi neprospieva. Marža na hardvér je často pomerne malá. Nepodarilo sa mi to potvrdiť, nedokázal som nájsť, o ktorého maloobchodného predajcu ide, ale povedal mi to jeden riadny vyšší šéf európskeho vydavateľstva.“
Ide pravdepodobne o logické vyústenie situácie. Odhliadnuc od faktu, že Xbox v Európe nepatrí medzi silných hráčov, tak Xbox ekosystém je najviac naklonený k digitálnej distribúcii spomedzi troch výrobcov konzol. A keď si k tomu prirátame Game Pass, ktorý je inherentne digitálny a patrí medzi najväčšie dôvody ku kúpe Xbox konzoly, tak slabé predaje fyzických Xbox hier nie sú vôbec prekvapením.
A pohľad na dáta to potvrdzuje. Keď napríklad vyšiel Elden Ring, tak podľa britských štatistík boli predaje PlayStation verzie rozdelené 50:50 medzi krabicovou a digitálnou verziou. Pri Xboxe bol tento pomer 85:15 v prospech digitálnej verzie. Nintendo má stále najväčší podiel fyzickej distribúcie hier.
Microsoft počas nedávnej Developer_Direct prezentácie potvrdil, že hra Senua’s Saga: Hellblade 2 príde na trh iba v digitálnej podobe.