Cursed Clash proti sebe vedú sympatické živé charaktery, ktoré si zamilujete, no stačí to?
Krátka odpoveď na otázku v perexe je, že nie, nestačí. To by však bol veľmi lenivý prístup k písaniu recenzie a všetci, ktorých zaujíma, ako dopadla nová videohra zo sveta ich obľúbeného anime, budú určite čítať ďalej. Pre tých, ktorí Jujutsu Kaisen nepozerali – ide o jednu z novších shonen senzácií. Prvá séria vyšla v roku 2020, druhá o tri roky neskôr a fanúšikovia sa teraz tešia na ďalšiu. Anime sa začína zvláštnym momentom, prehltnutím démonického prsta a prekliatím hlavnej postavy, ktorá sa volá Yuji. Na začiatku je klasickým, jemne otravným hlavným hrdinom anime, no keď sa naňho nabalia všetky ostatné postavy, ide o príjemný príbeh.
Jujutsu Kaisen Cursed Clash je postavený na dobrých základoch kvalitného anime s vernou fanúšikovskou základňou. Preto vydavateľom z Bandai Namco prišlo ako skvelý nápad previesť aj toto anime do úspešnej hry. Tu sa dostávame k problému – predsa len, pri Jujutsu Kaisen nelovíte v tak veľkom rybníku fanúšikov ako napríklad pri Narutovi alebo Sword Art Online (obidve dostali od Bandai Namco videoherné spracovanie) a týmto úvodom sa dá veľmi dobre demonštrovať, ako titul komerčne dopadne. Nechcem tvrdiť, že hra bola odsúdená na katastrofu už od prvého draftu, no nemala to na ružiach ustlané a je to vidieť.
Aby som nezačal hneď kritikou, prvé spustenie a prvotný dojem sú nabité akciou. Hlavné menu má presne ten „anime opening” vibe a tutoriál vás vtiahne rovno do deja. Prvým nepríjemným poryvom bol pre mňa jazyk replík, ktorý je nastavený na angličtinu. Kto pozerá anime, ten nie je zvedavý na anglické repliky, tým som si istý. Hlavne ak úvodné sekvencie nie sú ani nadabované a človek je odkázaný na čítanie titulkov na dynamických slidoch s obrázkami. Jazyk sa dá, našťastie, prepnúť. S hernými mechanizmami postupne pribúda aj príbeh, ktorý sleduje dej anime. Úvodné misie sú pomerne jednoduché a hra vás nechá, aby ste sa pomaly zoznámili s ovládaním a dostali do krvi základné uhýbacie manévre ako skok, uhnutie sa a obranu. Postupne sa budete oboznamovať aj so sériou bežných a špeciálnych útokov.
Hra nasleduje formulu klasických arénoviek. Mlátite sa a tým sa nabíjate energiu, ktorou potom viete zaplatiť za špeciálny útok. Videli sme už niekoľko úspešných alternatív tohto mechanizmu, ale Jujutsu Kaisen ide cestou istoty. Špeciálne útoky sa dejú v epických anime sekvenciách, predpokladali ste správne. Celý svet sa na chvíľu zastaví, odvšadiaľ šľahajú divoké svetlá a blesky, proste klasický anime moment. Vizuálne je hra najzaujímavejšia vďaka schopnosti Domain expansion, ktorá nejakým spôsobom upraví aktuálnu arénu a posilní útoky hráča, ktorý ju spustil. Poteší to všetkých nadšencov anime, ktorých donúti zaspomínať si na momenty zo seriálu. Poslednú chválu si zaslúži obchod za hernú menu, ktorú zbierate hraním. V ňom si môžete kúpiť množstvo kostýmov a upgradov pre postavy. Predsa len, lepšie sa hrá, ak viete, že už len tri vyhraté zápasy vás delia od niečoho, čo si chcete kúpiť v obchode. Ak vám toto celé k nenáročnej zábave stačí, výborne, Jujutsu Kaisen Cursed Clash bude dobrá kúpa. Čaká na vás šestnásť charakterov z anime, za ktoré si môžete zahrať.
No musíte zvážiť naozaj všetky nedostatky, ktoré táto hra má. Príbehový mód vám síce pripomenie obľúbené momenty z anime, no jeho úvodné scény sú len prezentácie obrázkov s textom. Anglický dabing je tradične otrasný a ako-tak to zachraňuje ten japonský. Ďalšou výčitkou sú síce pekné a demolovateľné, no pomerne malé arény na to, aby sa v nich dalo taktizovať, resp. plne si užiť ich výhody – hoci chápem, že väčšie arény by asi ubrali na plynulosti celej hry (a ešte viac by zvýhodnili už aj tak silné charaktery, ktoré bojujú na diaľku).
Hlavným ťahúňom sa snaží byť systém vzťahov aj fakt, že hra funguje prevažne v móde dvaja proti dvom. Tomu sú prispôsobené rôzne spoločné útoky, ktoré postavy majú, a ak aj vášho spojenca ovláda bot a nie živý hráč, viete mu jednoducho prikázať, či sa má snažiť byť agresívny, defenzívny, prípadne sa má usilovať pomôcť vám načasovať spoločný útok. Hlavne táto dynamika hľadania vhodného páru je tým najzábavnejším, čo titul ponúka. Radosť z objavovania však veľmi rýchlo pokazí online meta, v ktorej sa hrá niekoľko výhodných kombinácií a ak skúšate čokoľvek iné, dostanete nekompromisne na frak. Tu nepochopiteľne chýba lokálny multiplayer, ktorý si hra žiada a je jedným zo základných kameňov tohto žánru. Ďalšou obrovskou nevýhodou je práve spomínaný mód dvoch proti dvom. Pri štyroch postavách je boj často neprehľadný a chaotický, čo je síce súčasť žánru, ale niekedy vidíte útok a naozaj si nie ste istý, či sa mu potrebujete uhnúť, alebo nie.
Aby som to zhrnul, Jujutsu Kaisen zostáva lepším anime než hrou, no ak táto novinka pritiahne k anime nových fanúšikov, splnila svoj účel. Určite sa však nezaradí medzi videoherné klenoty anime spracovaní a asi nebude prekážať, pokiaľ zapadne prachom a o pár rokov jej vypnú servery.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
JUJUTSU KAISEN CURSED CLASH 2024
- Platforma: PlayStation 5
- Žáner: Arénovka
- Vývojár: Bandai Interactive
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Conquest
Galéria