Či to však bude tento rok, to nevieme.
Po tom, čo sa šéf Microsoft Gaming Phil Spencer zúčastnil počas minulého týždňa Xbox Podcastu, kde aktualizoval stav Xbox biznisu, tak sa zúčastnil aj rozhovoru s herným novinárom Stephenom Totilom z Game File newslettera. A v ňom okrem iného potvrdil, že Call of Duty naozaj uvidíme v deň vydania v predplatnom Xbox Game Pass. Povedal však toho oveľa viac…
Read more here: https://t.co/JY0dLa0TrB
Today’s Game File is free. LOTS more interviews coming in the coming editions in the days and weeks ahead.
— Stephen Totilo (@stephentotilo) February 20, 2024
Fyzické hry
Keď Xbox ohlásil prepúšťanie 1900 zamestnancov v januári, tak jedna oblasť, ktorej sa prepúšťanie dotklo vo veľkom bola Xbox divízia, ktorá mala na starosti distribúciu fyzických hier v obchodoch, čo v kombinácii s faktom, že Senua’s Saga: Hellblade 2 vyjde iba digitálne prinieslo špekulácie, že Xbox zanevrel na krabicové verzie hier.
Spencer to však odmietol a povedal, že redukcie v tejto oblasti vyplynuli z integrácie podobne zameraných divízií spoločností Bethesda a Activision Blizzard: „Budeme robiť, to čo naši zákazníci. Podporujeme fyzické médiá, ale nemáme potrebu ich riadiť v nepomere k dopytu zákazníkov. Dodávame hry fyzicky aj digitálne a naozaj len sledujeme, čo robia zákazníci. A myslím si, že našou úlohou pri riadení Xboxu je poskytovať veci, ktoré chce väčšina zákazníkov. A práve teraz väčšina našich zákazníkov kupuje hry digitálne.“
„Samotné herné konzoly sa stali posledným spotrebným elektronickým zariadením, ktoré má mechaniky. A to je skutočný problém, už len z hľadiska počtu výrobcov, ktorí skutočne vyrábajú mechaniky, a nákladov s nimi spojených. A keďže máte menej dodávateľov a menej kupujúcich – náklady na pohon majú vplyv. Ale poviem, že naša stratégia nezávisí od toho, či ľudia prejdú na plne digitálne technológie,“ povedal. „A zbaviť sa fyzických kópií to pre nás nie je strategická vec.“
Call of Duty v Game Passe
Spencer potvrdil, že Call of Duty hry budú postupne pribúdať do Game Passu a že nové hry v sérii uvidíme v predplatnom Xbox Game Pass v deň vydania: „Naším zámerom je, aby kompletné portfólio hier od spoločností ZeniMax, Activision Blizzard a XGS-Xbox Game Studios bolo v službe Game Pass hneď prvý deň.“
Prvou Activision Blizzard hrou v Game Passe bude Diablo IV, ktoré pribudne 28. marca. Spencer však dodal, že s prípravou Activision Blizzard hier do Game Passu je spojené veľké množstvo práce a to je aj dôvod, prečo to tak trvalo: „Robíme na tom, aby sme ich mohli súčasne uviesť na PC a konzoly.“
Otázne je, či sa však v Game Pass dočkáme novej Call of Duty hry už v tomto roku. Ako je totiž známe, Sony malo marketingový kontrakt na sériu Call of Duty a to zabraňovalo príchodu nových hier v deň vydania do Game Passu. Problémom je, že v súčasnsosti nevieme, či sa kontrakt skončil v roku 2023 vydaním Modern Warfare 3, alebo pokračuje aj v tomto roku pri vydaní Black Ops Gulf War.
Prepúšťanie
V januári sme sa dozvedeli, že Xbox plánuje prepustiť približne 1900 zamestnancov vo svojej divízii. Preto bolo aj toto, z pochopiteľných dôvodov, predmetom diskusie: „Zaviazal som sa spoločnosti, že Xbox bude ziskovou a rastúcou súčasťou Microsoftu,“ povedal. „A musím nás dostať do najlepšej pozície pre dlhodobý rast. Väčšina z toho spočíva v budovaní skvelých produktov, ktoré prekonajú svoje očakávania a nájdu si milióny zákazníkov. Ale úprimne povedané, viete, náklady na vytváranie produktov vrátane ľudí, ktorí na nich pracujú – potrebujem sa uistiť, že máme dostatok správnych ľudí a správny počet ľudí na správnych miestach, aby sme uspeli.“
„Povedal by som, že to bola kombinácia toho, že sme sa pozreli na celé portfólio toho, čo fungovalo, čo musíme robiť, a na riadenie podniku, ako aj na oblasti, v ktorých sme dosiahli súlad medzi spoločnosťami Activision, ZeniMax a Xbox,“ povedal Spencer. Dodal taktiež, že akvizíciou Activision Blizzard a Bethesdy pribudlo do radov Microsoftu približne 15000 ľudí.
Jedným z dôvodov prepúšťania bola aj stagnácia herného trhu: „Myslím si, že nerobíme dosť dobrú prácu pri hľadaní nových hráčov,“ povedal Spencer. „Ako dobrý príklad si vyberme konzoly: Našli sme 200 miliónov globálnych domácností, ktoré budú hrať konzolové hry. A toto číslo sa za posledných päť, šesť rokov naozaj nezmenilo. Zvýšili sme cenu hier. Prešli sme cez COVID. Našli sme spôsoby, ako získať viac peňazí na hráča. Myslím si, že v určitom bode dosiahnete vrchol a úprimne povedané, môže to zájsť na miesta, ktoré sú manipulatívne a ktorých nie som veľkým fanúšikom. Musíme nájsť nových zákazníkov a nájsť nových zákazníkov prostredníctvom nových spôsobov poskytovania hier hráčom, ktorí dnes tieto hry nemôžu hrať, či už ide o zariadenie, prístup alebo cenu videohier.“
Zvyšujúca sa popularita cloudu
Microsoft mal od svojho herného streamovania veľké očakávania a tie ostali nenaplnené. Zákazníci zjavne ešte nie sú na herné streamovanie pripravení a tak musel Microsoft v roku 2022 obmedziť svoje investície do cloudu, no tie sa opäť rozbiehajú a v súčasnosti zažíva herné streamovanie „dvociferný percentuálny nárast.“
„Boli časy, keď sme nenasadzovali viac [serverových] čepelí, pretože sme mali väčšiu ponuku ako dopyt po serverových stojanoch, ktoré sme mali k dispozícii. Dnes to zjavne neplatí. Každý rozhovor o cloude je veľmi závislý od času, pretože rastie veľmi rýchlo.“