Písal sa rok 1994 a ubehol necelý rok od vydania Doomu a necelé dva roky od Wolfenstein 3D. Hráči si iba začali zvykať na pseudo-3D grafiku v hrách. Ovládanie hry iba za pomoci klávesnice bola samozrejmosť. V tomto svete sa zrodila hra Marathon od neznámej spoločnosti Bungie, ktorá ako prvá využívala myš na mierenie v hre. Teraz sa hra vracia na iPad, kde sa myš nepoužíva!
Na prerábke originálnej hry pracuje nezávislý vývojár Daniel Blezek, ktorý na to využíva originálny zdrojový kód (vypustený zadarmo v roku 1999). Tak ako v originálnej hre, na obrazovke neuvidíme zameriavač (z angl. reticule), i keď bude aktivovateľný v nastaveniach. Hra pobeží pri 30 snímkoch za sekundu. Údajne bolo veľmi náročné prerobiť hru na operačný systém iOS, kedže pôvodná hra bola závislá na rôznych externých knižniciach (pomôcky pri programovaní), ktoré musel Daniel kompletne prepísať.
{embed_video }
Hra v roku 1994 vyšla iba pre Apple Macintosh, takže vydaním na iPade sa bude de facto vracať k svojím koreňom. Zatiaľ nebola oznámená cena ani dátum vydania.