Určite si pamatáte na veľké fiasko okolo titulu s názvom The Fight. Revolučné ovládanie PS Move malo zachytiť každý pohyb vašich pästí a vyvolať vo Vás pocit boxera. Nestalo sa tak z jedného dôvodu. Bolo ním ovládanie, ktoré bolo tak neohrabané, že ste chceli namiesto virtuálnych ľudí mlátiť do Vášho PS-ka.
Nie nadarmo sa hovorí, že sa histrória opakuje a platí to aj pre počítačové, či konzolové hry. Fighters Uncaged je toho živím príkladom a nesie si so sebou všetky neresti, ktoré sprevádzali aj The Fight.
Ako som už spomenul, najväčším zlyhaním oboch titulov je ovládanie. Hoci sa Fighers Uncaged snažia vylepšiť žáner o pridanie kopov vďaka Kinectu, titul je stále nudný a stereotipný. Zlé snímanie pohybov, či už rúk, alebo nôh vám najprv vyryje vrásky na čelo a až po približne hodinovom hraní zistíte, že správna exekutíva pohybov sa absolútne vylučuje s realitou. V praxi to vyzerá asi tak, že jemne nadvihnete nohu v reáli a v hre Vaša postava súpera kopne do hlavy. Zlý dojem dodávajú aj nútené kombá, ktoré Vás v podstate nútia hrať tak, ako to chce hra.
Príbeh samotný síce existuje, ale jeho gro v podstate nájdete iba v manuáli. Ostatne sa v hre len bijete a prechádzate z jedného nudného prostredia k druhému, to isté sa týka aj súperov, ktorých Vám bude v konečnom dôsledku ľúto. Preto nečakajte absolútne žiadne zvraty, len päste a frustráciu z ovládania. Grafika taktiež nevyráža dych a stavia sa skôr ku slabším titulom. Postavy, či už Vaša, alebo nepriateľské vyzerajú aj bez hýbania zle a pri pohybe ešte horšie.
Zachrániť hru by bolo možné implementáciou multi-playeru, ale nestalo sa tak. Preto sa hra nedá považovať ani za takz. „párty hru“, čím sa vyhýba už celkovému ospravedlneniu a zaraďuje sa medzi klasické core hry. Sám neviem, pre akú skupinu autori tvorili titul, keďže ju nemôžu hrať ani malé deti kvôli násiliu, ani klasickí gameri z dôvodov uvedených vyššie.
Preto nemôžem spraviť nič iné, len tento titul neodporučiť. Celkovo sprznené ovládanie s absentujúcim príbehom a zlou grafikou dáva jasné číslo, ktoré určite nie je pre autorov prívetivé. Treba len dúfať, že do budúcna sa vývojári viac posnažia a konečne nám donesú titul, ktorý je zároveň pohybový a kvalitný.
{embed_video }
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
45% |
![]() |
ŽÁNER | Bojovka / Šport |
VÝROBCA | AMA Studios |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Ubisoft / Conquest |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
![]() |