Tvorca legendárnej série Metal Gear Solid sa pre server časopis Famitsu rozhovoril o súčasnom stave japonského videoherného biznisu a o posadnutosti vývojárov z krajiny vychádzajúceho slnka celosvetovým úspechom.
"Potrebujeme vôbec celosvetový úspech?" pýta sa Kojima a zároveň si aj odpovedá: "Tuho nad tým uvažujem a neviem. Každý rozpráva o západe, ale nikto nehovorí o tom, čo potrebujeme urobiť, aby sme boli úspešní. Sme posadnutí rozmýšľaním nad celosvetovým merítkom, pretože kedysi sme vďaka hrám a anime zaznamenali úspech. Ale to dnes už nič neznamená."
Podľa Kojimu pri vývojí hry nezáleží na tom, z akej krajiny pochádzajú vývojári. Vývojár musí rozumieť ako sám sebe, tak aj kolegom a až potom môže dosiahnuť úspech. Problém v Japonsku pretrváva podľa slávneho dizajnéra najmä kvôli štruktúre japonských firiem, kde musí byť všetko oddelené.
Ako tvrdí Kojima, japonskí vývojári by tiež mali pochopiť kultúrne rozdiely. "Uvediem extrémny príklad, Američania majú radi hry, kde dostenete do ruky zbraň a strieľate na mimozemšťanov," vysvetľuje Kojima a dodáva: "Ak nechápete, prečo je to zábava, nemali by ste robiť hry pre celosvetový trh, nepotrebujete to. To, nad čím sa pozastavia Japonci, pripadá Američanom úplne normálne a naopak."
zdroj: computerandvideogames.com