Dánski vývojári z IO Interactive sa pre CVG rozhovorili o tom, prečo je najnovší diel príbehu o chladnkrvnom zabijákovi vo vývoji už šesť rokov. Situáciu vysvetľoval gameplay director Christian Elverdam.
Podľa Elverdama je hlavným dôvodom dlhého čakania na Hitman: Absolution najmä fakt, že IO chce v hre použiť najlepšiu technológiu a AI nepriateľov. "Budujeme úplne novú technológiu," hovorí Elverdam a vysvetľuje: "Voláme ju Glacier 2 engine. Museli sme začať od nuly, a preto sme sa kritickým okom pozreli na všetky predchádzajúce tituly. Položili sme si otázku – aké boli dôležité oblasti v Hitmanovi a ako by sme ich mohli vylepšiť."
Elverdam ďalej tvrdí, že vývojári vedeli o potrebe vytvoriť novú technológiu. Ako príklad uvádza E3 prezentáciu, kde je podľa neho umelá inteligencia nepriateľov oveľa pokročilejšia. Zmysel pre citlivosť správania ukazuje ďalším príkladom. Agent 47 vchádza do apartmánu plného príslušníkov hnutia Hippies v prestrojení za policajta. Nie je to veľmí efektívne prestrojenie, pretože policajtov v láske nemajú, a preto ste vykázaní z apartmánu. Ak však prídete v normálnom oblečení, hipíci k vám budú priateľskí.
Pridáme ešte aj informáciu, ktorá sa okrajovo týka Hitmana 5. Na otázku, či IO Interactive plánuje pokračovanie trochu nedocenenej akcie Freedom Fighters, vývojári na Twitteri odpovedali takto: "Je to niečo, čo mnohých z nás zaujíma. Práve teraz sa však zameriavame na Hitman: Absolution."