Halloweensky špeciál na GS pokračuje aj dnes. Tento však bude zvláštny tým, že bude o scénach vyskytujúcich sa v hororových hrách, ktoré však mali byť, ale nie sú strašidelné. Možno trošku. Necháme však na vás aby ste to posúdili. Každú scénu sprevádza hrôzostrašný komentár tak sa nezľaknite.
Bez zbytočných písmen začneme náš „strašidelný“ rebríček.
Fatal Frame II: Crimson Butterfly
Hra vyniká najmä so skvele spracovanou first-person kamerou a naozaj strašidelnými duchmi. Taktiež prostredie naozaj stojí za pochvalu. Fatal Frame II je jednou z najviac pôsobivých, atmosférických hier vôbec, avšak na čo tvorcovia nemysleli bol boj s týmito príšerami. Možno vás sklame hneď prvý, keď kritický zásah oznamujú veľké čísla na obrazovke. Zvuky v hre sú naozaj strašidelné a nebyť bodovania na obrazovke, ktoré nám pripomína, že hráme hru, možno by sme sa aj báli.
Môžeme privrieť oko nad tým, že proti duchom bojujeme zázračným fotoaparátom aj nad tým, že dokáže vzdorovať útokom aj po tom čo jeho zdravotný indikátor ukazuje nulu. Ale stále je tu bodovanie priamo na obrazovke, ktoré kazí atmosféru hry.
Resident Evil 4
Resident Evil 4 nie je len revolúciou v tejto sérií, hra taktiež zmenila vnímanie hororových hier a svojím spôsobom prispela k obrazu, ako má taká hra vyzerať. Avšak aj táto, ako každá hra v tomto článku má svoj slabý moment. Nič nebolo horšie ako arogantný Ramon Salazar, ktorý šiel až tak ďaleko, že si postavil svoju vlastnú sochu z kameňa.
Bolo jasné, už len z pohľadu na tú vec, že vás to skôr či neskôr bude naháňať. Takže keď sa nakoniec pustila naším smerom, nebolo inej možnosti ako sa nad tým pousmiať. Pripúšťame, že to mohlo byť trochu strašidelné, no v strede hry plnej mutantov, hmyzu, parazitov a zabijakov s motorovými pílami, to nebolo až také desivé ako pôvodne malo byť.
Silent Hill 2
Zo všetkých tvorov vyskytujúcich sa v šiestich hrách Silent Hill zanechal Silent Hunter (známy ako Pyramid Head) najväčšie známky na psychike hráčov. Bez akéhokoľvek zvuku alebo upozornenia sa objavil v tej najnevhodnejšej chvíli v hre a jeho príchod oznamovalo len hrozné škrabanie jeho obrovského noža po zemi.
Keď sa mu postavíte, je dosť možné, že budete mať šancu ho zabiť. Teda aspoň tak to bude na prvý pohľad vyzerať, no koniec koncov ho to pri každej bitke prestane baviť a zabije sa už vyššie spomínaným nožom. Prídete tak o dosť zábavy a samozrejme strachu. A pamätajte deti, Pyramid Head vás nenávidí!
Clive Barker's Undying
Táto hra disponuje peknou hrateľnosťou, atmosférou (samozrejme hovoríme o desivej), hráča postaví pred širokú škálu monštier, nemŕtvych a všelijakých iných parazitov. Avšak existuje veľa iných vecí, ktoré by vám dodali v tejto hre pocit bezpečia a pohodlia, než veľká a silná zbraň, ktorá zničí všetko naokolo. Jej názov je Tibetan War Cannon a je zdobená dračou hlavou na jej konci. O čo však ide je, že s touto zbraňou zničíte všetko ľahko a rýchlo a to sa niekomu z vás môže zdať nudné a príliš ľahké. Tvorcovia hry vám do ruky vložili príliš silnú zbraň.
Silent Hill 3
Dobre teraz vážne. Čo je toto? Nevydarený plod dinosaura? Zmutovaná sliepka? Alebo len nepodarený výtvor nováčika vo vývojovom tíme? Táto haraburda nemá žiaden útok, nemá záujem vám akokoľvek ublížiť či vystrašiť vás, jednoducho len chodí za vami akoby ste boli jeho mamička. Skôr akoby to rozmýšľalo a trápilo sa nad svojím výzorom a neprajným osudom. Pýtame sa teda vás, či vás tento tvor vystrašil.
Clock Tower 3
Predstavte si, že ste krehká dospievajúca dievčina, ktorá bola unesená nadprirodzenými silami, nevie kde ani čo sa deje a ocitne sa naspäť v minulosti aby čelila hromade hmyzu a nepriateľov. Predstavte si, že po celú hru po vás ide obrovský slizký netvor, ktorého ľahko premôžete troškou rozumu a nakoniec zistíte, že vám kamaráta (ktorého musíte zachrániť) uniesli dvaja súrodenci bez nohavíc, ktorí pred vami cvičia gymnastiku. Vážne, ak nás toto malo vystrašiť…
Resident Evil
Strašidelná hra musí mať aj primerane strašidelný dabing. Resident Evil udával smer ako sa má hororová hra vyvíjať. Rozprávala príbeh pár ľudí, ktorí sú uväznení v strašidelnom dome a bojujú so všelijakým hmyzom. Ako náhle však hlavný hrdina prehovoril, mali sme chuť ho strčiť do krku nejakého toho hmyzu čo práve poletoval alebo sa plazil okolo.