RPG sme mali možnosť hrať poväčšine za ľudí alebo za iné na zemi kráčajúce bytosti. Trollov, orkov, trpaslíkov, škretov… Ale žeby som niekedy predtým lietal za vílu, to sa mi ešte asi nestalo.
Príbehovo žiadna sláva, ale to sme si už zvykli. Hra sa drží klasického klišé, kde ľudia (v tomto prípade víly) spolu nažívali v mieri až pokým ľudia nezačali brať mágiu víl za nečistú a démonickú. Víly sa museli odsťahovať na miesto, kde našli mier. Po čase sa začala mágia však vytrácať a víly si museli vyvoliť práve vás. To sa už treba rozhodnúť, či budete hrať za vílu alebo Elfa – víla.
Základ vytvorenia charakteru sa skladá zo základného výberu. Teda v tomto prípade nejde ani tak o základný výber, keďže hra ponúka veľkú mieru upravovania charakteru. Zmena pohlavia, farby očí, tón pokožky, veľkosť postavy a dokonca aj make-up postavy.
Základom každej RPG hry je nepochybne dialóg s inými postavami. Na odpoveď sa teda poväčšine ponúkne odpoveď pozitívna ale aj negatívna. Potom to bude poväčšine ešte set otázok, ktoré je možné NPC-čku položiť. Od vašej odpovede, samozrejme, bude závisieť aj vaša charizma. Pokiaľ budete rozhodnutí odpovedať vždy podráždene, budú vás NPC postavy brať trocha inak a k niektorým odpovediam sa dostanete neskôr ako by ste odpovedali zdvorilo. Treba však zdôrazniť, že je to len pri niektorých odpovediach.
Čo však dialógom a celej hre chýba je voice acting. Teda žiadny dialóg nie je nadabovaný. Hra tým pádom pôsobí strašne mŕtvo a jej atmosféra sa posúva o mnoho priečok nižšie. Celá hra je teda založená len na texte. Avšak treba si položiť otázku, či je lepšie mať hrozný voice acting alebo žiadny.
Boje sú v hre založené na ťahoch. Zo začiatku to budú len 3 základné možnosti. Fyzický útok, obranné kúzlo alebo útočné kúzlo. Neskôr sa však pridá možnosť obmieňať útoky, keďže bodov na využitie pri ťahu bude viac. Tým pádom sa budú dať vytvárať kombinácie útokov, ktoré budú čím ďalej, tým viac ničivejšie. Avšak stále platí, že bude treba rozmýšľať takticky, keďže nebudem používať dvakrát slabý útok proti nepriateľovi s plným HP a naopak proti 2 slabým protivníkom nebudem používať najsilnejší útok, ale použijem tie slabšie, aby bolo o dva problémy menej rýchlejšie. Okrem vás však na cestách budete mať aj „parťákov“. Pridajú sa k vám mnohí spoločníci, každý z nich bude mať poväčšine iný dôvod. A aj keď ich nebude mnoho, každý z nich bude mať iný dôvod sa k vám pridať.
Úroveň postáv je samozrejmosťou. Levely sa budú pridávať za zabíjanie kreatúr. Potom sa klasicky vyberajú atribúty, ktoré pridajú buď silu útoku, regeneráciu zdravia alebo mnoho iných. Oproti iným RPG však aj menia výzor vašej postavy. Klasikou je aj brnenie, ktoré taktiež pridáva atribúty. Pri oblečení plného setu brnenia dostanete bonus. Proste nič, čo by sme ešte nevideli. Ale tým nechcem naznačiť, že to uráža. Proste také klišé, na ktoré sme všetci zvyknutí.
Svet ako taký bude obrovský. Bude v podstate rozdelený na 4 časti a každá z nich zaujme krásnym prostredím. Avšak ako to dnes býva vo zvyku, všetko, čo je veľkolepé a krásne je v podstate vždy zvnútra prázdne. Začnete v Avalone, mieste kráľa Oberona. Z neho sa postupne presuniete k Yggdrasilu, stromu sveta ( tá podobnosť s Teldrassilom a Nordrassilom je čisto náhodná?). Privíta vás taktiež veľkolepé mesto fatamorgány – The city of Mirages, ktoré je postavené na chrbte obrovského hovnivála. Potom je to už len loď duchov. Možno loď znie malo, ale ste malou vílou. A keď už aj svet vytvorený na lodi dokáže byť obrovský, tak ten v meste alebo v Avalone musí byť dostatočný. A aby som nezabudol, podobnosť názvu lode „Flying dutch“ s „Flying Dutchman“ je tiež čisto náhodná. Aj keď sa tu dá tvrdiť, že ani jeden z názvov nebol originálny. Ale stále to nemá na ten Yggdrasill.
Hral som lepšie, hral som horšie. Niekoho zaujme, niekoho nie. Faery je v podstate taký zlatý stred. Keď som to prvýkrát spúšťal, vravel som si, že celkový námet hrania za vílu je trochu meh, no… Ale hra sa podarila graficky a aj celková miera zábavnosti je akurát. Jediná škoda, že mnoho plusov je svojím spôsobom priamo znegovaným ich mínusmi a ako som vravel, hra ostáva kvôli tomu stredom. Ale vravím, za vyskúšanie stojí. Možno vás zaujme o čosi viac ako mňa.
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
75% |
![]() |
ŽÁNER | RPG |
VÝROBCA | Spiders |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Focus Home Interactive / Hypermax |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |