Hra s obrovskou minulosťou poňatá každý rok inak. Rok čo rok nám EA naservíruje kvalitnú zábavu, v ktorej však, zatiaľ, profesionálne jazdenie nehralo žiadnu rolu. The Run sa snaží o revolúciu, ktorú sme tu ešte nemali – engine z vojnovej hry a vychádzanie z áut. Poďme sa teda na hru pozrieť.
EA rado experimentuje. Každý rok zmení obsah Need for speed na maličké detaily. Tento diel to berie naozaj z opačného konca. Zabudnite na trate! V Run budete jazdiť z bodu A do bodu B, žiadne licencované trate a, samozrejme, žiadne okruhy. Proste divočina cez celú Ameriku ako sa patrí. Hlavný hrdina Jack Rourke je na úteku spod rúk mafiánov, a to na príbehu naberá naozaj grády. Drsný hrdina zabalený do lacného príbehu, ale poďme poporiadku. Náš hrdina stretne krásnu červenovlásku, ktorá mu dá ponuku, ktorá sa neodmieta. Ak príde ako prvý z 200 pretekárov zo San Francisca do New Yorku celý, vymaže mu trestný register, zbaví ho všetkých dlhov a prilepší mu konto o 25 mil. dolárov.
Jack, samozrejme, ponuku prijme a hra o vlastný život na divokých cestách môže začať. Po vybratí prvého auta si vyskúšate jazdu a nezabudneme na navigáciu cez tablet od krásnej červenovlásky. Avšak od prvého do posledného preteku je jazdenie skutočný výsmech. Skoro všetky časti sú preskriptované a jazdy takisto. Niekedy som mal pocit, že okruh prešli tvorcovia, nie ja. To je už naozaj markantná chyba, ktorú som nezaznamenal iba ja. Všetko je vytvorené tak, aby ste sa kochali nad nejakým momentom, no potom si poviete, “prečo túto hru hrám?“. Nehovorím o divných vracaní sa k checkpointom ilegálnych jazdcov, ktorí sú ako magnet a často sa vám dostanú pred cestu a vy doň narazíte v plnej rýchlosti.
Medzi najzaujímavejšie momenty hry patrí AI súperov. Celý systém je naozaj zaujímavý, kde pri zle vybratej zákrute jazdci spomalia a počkajú na vás. Už pri prvých pretekoch to bolo do očí bijúce, niekedy až trápne, keď ma súper s Porsche predbehne a počká ma až budem blízko a on znova dupne na plyn. Všetko je nastavené tak, aby ste tento pocit v hre takmer nemali, faktory ako časový limit a agresívne AI to celkom úspešne maskujú. Medzi agresívne AI zaraďujem takisto aj policajtov, kde tvorcovia iba pri chytaní používajú zátarasy a vždy na inom mieste. Takže predísť sa im určite nedá. Zabudnite tiež na dlhé a neustále akčné jazdy, prejdenie normálnej trate trvá maximálne 3, 4 minúty. Najzaujímavejšie je, že samotný trailer nato poukazuje. Trate sú avšak rozdielne. Dostanete sa do Nevady cez otvorené Las Vegas i Chicaga. Budete „bojovať„ v aute proti snežným lavínam, vrtuľníkom a aj proti prenasledujúcim mafiánskym bandám, ktoré vám chcú prerušiť cestu. Lokality sa určite vydarili – na zmene farebnosti a štýlu spracovania EA určite zapracovala. Spomeniem aj vozový park, ktorý je plný licencovaných vozidiel. Typov je mnoho. Od novodobých až po 90-te roky, ktoré sa mne osobne páčili najviac. Značky z každého sveta, japonské, americké dokonca i známe značky z našich končín.
Prechádzaním príbehovej časti toho na výber mnoho nemáte. Na pumpe si vyberiete, čo hra ponúka, inde plníte challenge a máte aspoň trochu voľnosť. Novinkou je takisto to, že prvýkrát vystúpite z auta a to doslovne. Ujdete pred policajtmi, stretnete ostatných ilegálnych jazdcov. No i pri pokuse výstupu z auta je všetko vopred skriptované, Jacka ovládate formou stlač toto a skočím, čo od hry vyrobenej v roku 2011 je dosť úbohé. Pri rozhovoroch postáv som si všímal hlavne mimiku, ktorá bola špeciálne tvorcami upravená. Hra má viac tzv. mimických bodov, ktoré je vidno. Ja by som však bol radšej, keby tieto novinky pridali i do ďalších omnoho potrebnejších funkcií hry, nie do absolútne nepotrebnej časti hry. No celkovo hra sklamala, a to netvrdím iba o funkciách a príbehu hry.
Ako som už spomínal, engine Frostbite 2 je využívaný aj v Battlefield 3, ktorý zožal ohromný úspech na hernej či progaming scéne. Na hru sa vďaka tejto technológii dobre pozerá a dáva jej určitý šmrnc pri prechádzaní jednotlivých lokalít alebo pri príbehových zložkách. Podľa mňa je tento engine zatiaľ pre tento diel nepotrebný. Prečo? Pri krátkych tratiach sa za horizont ani nepozrieme, spomeniem i nezničiteľnosť vozovky, kde sú chyby viditeľné a o užívaní si ho počas hry absolútne nespomenieme. Zvuková stránka hry je už bez metalového a punkového nádychu, čiže si niektorý hráči pri prijemných piesňach aj jazdu užijú.
Hra obsahuje multiplayer pre 16 hráčov. Ten sa mi od prvého momentu nepáčil. Trate boli bez akejkoľvek zmeny a rozdelenie na rýchle a super rýchle autá je naozaj divné. Autá sa odomykajú plnením úloh ako predbiehanie bez nitra či manéver pre útek. Celkové prejdenie singleplayeru trvá maximálne 5 až 6 hodín podľa typu hrania. Ak hráte bez akýchkoľvek problémov nie je problém hru prejsť za menej ako 5 hodín. Hernú dobu takisto určite nezvýši to, že trate sú rozdielne (je ich málo).
Jazda zo Francisca sa stala fraškou, ktorú začal hollywoodsky prístup Black Boxu. Hru neustále znepríjemňujú časté loadingy a naskriptované sekvencie. Vodič mimo auta je určitým zlyhaním zo strany EA, že to mohla dovoliť a multiplayer, ktorý za nič nestojí. Posledných pár rokov táto séria naozaj za nič nestojí a pomaly ju prirovnávam k samotnej sérii Call of Duty, kde sa takisto nič nezmenilo. Hre dávam 65 percent, a to len vďaka licencovanému vozovému parku , grafike a kvalitnej zvukovej stránke.