Hideo Kojima sa vyjadril pre OPM UK, že tradiční zarytý „hardcore“ hráči série Metal Gear Solid pravdepodobne neprijmú nový MGS: Rising lebo vybočuje z koľají, ktoré sa im páčia na oficiálnych hrách série.
„Ak si niekto pomyslí ´Milujem Snakea´ a chce z toho skutočne tradičnú stealth zábavu a zážitok, potom bude pre neho ťažké dostať sa do Rising,“ tvrdí Kojima a dodáva: „Ale pre ľudí, ktorí sú viac otvorení a ochotní vyskúšať nové veci to nebude problém.“
Raidenovo prvé „vystúpenie“ v MGS 2 v štvrtine hry nejako údajne fanúšikov neohúrilo, no Raidenov návrat v MGS4 bol podľa Kojimu prijatý veľmi dobre a ohromil hráčov.
„Raiden v MGS4 bol prijatý veľmi dobre a chcem v tomto smere pokračovať aj v Rising. Ľudia, ktorí ho mali radi v MGS4 by ho mali mať radi aj v Rising, ale stále je to osobná preferencia u každého.“
Hideo tiež objasnil, prečo vlastne nový MGS prinesie Raidena. Podľa neho sa hráč musí s hlavnou postavou, čo najlepšie stotožniť a ak chcú uviesť nového hráča do sveta MGS, musia mu dovoliť spoznať postavu a všetko s ňou späté. „Keď sme mali Snakea v MGS2 bol to ten starý, skúsený vojnový veterán a ak by sme ho zasa priniesli v Rising, pre nových hráčov by to bolo neznáme a odraďujúce. Preto sme priniesli Raidena.“
Nám zostáva len skonštatovať, že hra nevyzerá zle a ako dopadne a ako ju kto prijme, je ako hovorí Kojima „osobnou preferenciou“ u každého. Tešíte sa na Rising vy?
Metal Gear Solid: Rising vychádza na PC, Xbox 360 a Playstation 3 v roku 2012.