Battlefield 3 kráča jednoznačne v šľapajach svojho legendárneho predchodcu s číslovkou 2, ktorý je hrávaný dodnes. Prináša rozsiahle mapy, rôznorodú bojovú techniku zahrňujúcu tanky, obrnené vozidlá, stíhačky či vrtuľníky. Srdcia hráčov si získal najmä viditeľným dôrazom na spoluprácu a koordináciu postupu či rozdelenie tried, na čom je vlastne tento prvok taktiky založený. No nezabúda ani na sólo hráčov a v treťom diely prináša aj nové, pre túto sériu, netradičné módy. V nich sa očividne snažia „zalíškať“ aj hráčom konkurenčných sérií s cieľom prilákať ich k tejto konkurenčnej značke. Navrch nám ešte pridáva riadnu porciu deštrukcie, aj keď si na nej priamo nezakladá, ako to bolo v prípade Bad Company spin-offu a parádneho grafického spracovania, z ktorého stekajú sliny po brade.
Tí, ktorí neváhali s predobjednávkou, boli odmenení v podobe budúceho DLC Back to Karkand a keďže čas vydania prišiel, tak sa naskytá otázka, či sa majiteľom „klasickej verzie“ oplatí priplatiť 15€ za 4 remaky máp (ako to má vo zvyku séria Call of Duty), alebo či sa majú zachovať voči tomuto prídavku ľahostajne.
Back to Karkand ponúka, ako som spomínal vyššie, remaky 4 máp z legendárneho druhého Battlefieldu spolu s obrím patchom, opravujúcim veľké množstvo chýb, bugov a nevyladených prvkov. To, že boli iritujúce, to vie veľké množstvo hráčov. Stačí spomenúť inversionscope. Ponúkalo majiteľom legálny cheat a veľkú výhodu v boji, či otravný mínomet zasypávajúci voľné priestranstvá, pri ktorom sa mód Rush zdal v niektorých momentoch skutočne nehrateľný. No priniesol aj vyváženie niektorých „overpowered“ zbraní a typov munície, takže celá výbava každého jedného vojaka pôsobí rozmanitejším a použiteľnejším dojmom ako doteraz.
Čo však autori nedokázali za celé tie roky opraviť a ani to nikdy neopravia, je hlúposť samotných hráčov, naivne zberajúcich zabitia, pričom zabúdajú na to, o čom Battlefield je a že hra, ktorú si kúpili, asi nie je tá správna. Ono sa to môže zdať ako maličkosť, no prakticky celý „fun faktor“ je závislý od toho s akým tímom hráte. Pretože je rozdiel, keď vzorne spolupracujete pre dosiahnutie výsledku a hráči sa neboja ísť si pre zabitie, keď to zachráni zdanlivo prehrané kolo, a keď je polovica vášho tímu „zakempená“ niekde vzadu a iba nezmyselne ostreľuje nepriateľov „snajperkami“, pričom zabúdajú používať svoju výbavu na pomoc tímu. To sa nezmenilo ani v DLC, ba dokonca by som podotkol, že tu je koordinácia ešte dôležitejšia. Najmä v móde Conquest, kde je po novom 7 Capture pointov.
Ale dosť bolo „vyplakávania“ nad tým, čo sa nedá zmeniť, poďme si radšej rozanalyzovať mapy. Prvá, a podľa môjho skromného názoru aj najlepšia, je Strike at Karkand. Prečo najlepšia? Z jedného jednoduchého dôvodu. Strašne mi svojou stavbou pripomínala mapy Bad Company a bola to presne tá mapa, ktorá mi, zatiaľ, v treťom Battlefielde chýbala. Hustá zástavba v kombinácii s veľkou rozlohou, kde sa konečne v miere vrchovatej ukazuje sila enginu Frosbite 2, teda v zničiteľnosti prostredia. Niežeby bola deštrukcia na klasických mapách slabá, ale skôr ide o fakt, že (až na niektoré výnimky) išlo o veľmi málo budovami (teda potenciálnymi adeptmi na deštrukciu) zastavaných plôch. Rovnako som ocenil veľmi dobré rozmiestnenie M-com staníc v Rushi, ku ktorým majú útočníci prístup z viacerých smerov, no aj obrancovia majú dobrú palebnú pozíciu.
Ďalším kúskom (rozširujúcim zbierku máp) je Wake Island, ktorý je presným opakom Strike at Karkand mapy. Táto je význačná tým, že prakticky celú mapu tvorí jedna pláň zakrivená do písmena U, čo dáva veľkú možnosť pre kemperov – sniperov. Hlavne pre tých vyžívajúcich sa v ďalekých headshotoch. Ostatní si túto mapu zaradia medzi svoje menej obľúbené. A prakticky iba táto jediná mapa vybočuje z trendu, ktorý nastolili ostatné mapy, čiže lepšia i rozsiahlejšia deštrukcia pôsobí ako nehodiaca sa tam.
Posledné dve mapy s názvami Sharqi Peninsula a Gulf of Oman vás, tak ako Strike at Karkand, zavedú do miest, kde je zástavba, a tak aj tam zažijete mnoho zábavy. Prvá menovaná obsahuje niekoľko väčších budov, kde zažijete adrenalínové prestrelky pri obrane či útoku na M-com stanice. No aj táto, podobne ako ostané dve mapy, je navrhnutá tak, že sa pokojne môžete pri troške snahy dostať nepriateľovi do tyla, takže obrancovia musia pokryť veľa smerov naraz. Posledná mapa mi veľmi pripomínala Operation Firestorm, a to najmä vďaka púštnej oblasti, v ktorej sa nachádza. Inak sa ale jedná o veľmi dobrú kombináciu otvorenejších priestorov a veľkého množstva väčších či menších budov, ktoré rozširujú možnosť taktiky o „kempenie“ a ostreľovanie.
Na nových mapách je pochopiteľne možné zahrať si všetky herné módy dostupné v Battlefielde. Od tradičného Conquestu, cez Rush až po Squad a Team Deathmatch. Novou modifikáciou Conquestu je však Conquest Assault, ktorý má prakticky rovnaké pravidlá. Avšak na začiatku kola má jeden tím obsadené všetky Capture Pointy, ale na druhej strane má menej ticketov. Okrem máp pridalo DLC do hry aj nové vozidlá a zbrane, ktorých získavanie už nezávisí od levelu pre dané povolanie. Pre odomknutie každej zbrane je potrebné splniť niekoľko úloh (nijak nezvyčajných), po dokončení ktorých sa vám daná zbraň odomkne. Celkovo je v ponuke 10 nových kúskov.
Takže, zatiaľ čo majitelia Limited Edition si nové mapy už niekoľko týždňov užívajú, tak „neveriaci Tomáši“ si tento doplnok môžu iba kúpiť. No aj napriek cene 15€ tento prídavok odporúčam, no, samozrejme, iba hráčom, ktorí sa multiplayeru nového Battlefieldu intenzívne venujú, pretože na občasné hranie stačia aj tie základné. DLC je totiž plné nového obsahu a remake všetkých máp je veľmi podarený vrátane zakomponovania deštrukcie, aj keď Wake Island pôsobí skôr ako čierna ovečka.
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
85% |
![]() |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | Dice |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Electronic Arts |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
![]() |
|
Už onedlho na www.gsshop.sk! |