Tvorca God of War a Twisted Metalu, David Jaffe na tohtoročnej DICE prezentácii obvinil hry z prílišného zameriavania sa o príbeh, pričom samotný gameplay zostáva v ústraní.
Dizajnér kritizuje najnovšieho Batmana: Arkham City za to, že stavia príbeh na úkor hrateľnosti a vraj všetko čo v hre môžete urobiť, je chodiť po meste a obzerať sa okolo. V kontraste si tým pochválil hry, ktoré sú „tak veľmi príťažlivé, že v podstate hranie tej hry, je príbeh,“ menovite napríklad Skyrim. Tí, ktorí sa príliš sústredia na rozprávanie príbehu, sú na zlej ceste, vyhlásil Jaffe.
„Mnoho ľudí si hovorí, že majú príbeh, ktorý by chceli rozprávať. Ale keď majú naozaj silnú myšlienku, alebo filozofiu, prečo si ***** vyberú historicky najhoršie médium pre vyjadrenie príbehu, či filozofie ?“ opovrhoval ďalej Jaffe. „Prečo nenapísať knihu, alebo nenatočiť film ? Je to ako by ste boli jeden z najlepších svetových kuchárov a svoje jedlo by ste ponúkali v McDonald‘s. Naozaj musíme zmeniť naše mienenie o tom, čo toto médium v skutočnosti je.“
Čo myslíte vy ? Súhlasíte s tým, že kvalitné hry sú o hrateľnosti a zábave, alebo si myslíte, že pri správnom zaobchádzaní je možné vytvoriť aj niečo viac ?