Som frustrovaný. Nechápem, že sa vôbec niekto v dnešnej dobe odvážil vydať takúto hru. Avšak nie všetko je tak, ako sa na prvý pohľad zdá.
Som totižto frustrovaný vlastnou neschopnosťou stať sa skvelým veliteľom. Niečo tak náročné, zábavné, premyslené, a ako vravia bratia Česi „Boží“ som už dlho nehral.
K recenzii však patrí aj varovanie. Môj úsudok kvôli nadšeniu nie je vôbec reálny. Anyways, začneme kampaňou. V hre sú celkovo 4 operácie, z ktorých každá pozostáva z piatich misií. Za 10 hodín, ktoré som v hre strávil, sa mi horko ťažko podarilo prelúskať cez 7 misií. Môžete ma volať mizerným recenzentom, ale reálnym hráčom som sa kvôli úrovni AI ani neodvážil postaviť. V kampani síce pôsobí veľmi staticky, avšak v hre proti AI sa správa veľmi premyslene. Využíva prieskum, útočí tým, čím sú vaše jednotky najzraniteľnejšie, využíva krytie, nejde proti presile. Už len pri Easy AI som mal miestami problém a cítil som, že stojím voči reálne rozmýšľajúcemu tvorovi. Proste AI ako sa patrí.
Ako som však spomínal, kampaň je trochu statická. AI necháva svoje tanky a jednotky na tých istých miestach a útočí ako keby bola predskriptovaná. Niektoré misie som kvôli hviezdičkám hral viac krát, a pri 2. pokuse som už +/- vedel, čo odkiaľ príde. Len je trošku na škodu, že hra svojím herným štýlom obmedzuje hráčov na viac- menej statický druh cieľov v misii. Buď sa bude držať línia, prečisťovať istý bod na mape alebo sa jednoducho bude treba dostať na druhý koniec mapy s obmedzeným počtom jednotiek.
Aby som sa však dostal k hviezdičkám. Spôsob odmien a rozširovania armády je doslova unikátny. Za hranie online alebo aj za kampaň budete dostávať bojové hviezdy. Za istý počet týchto hviezd sa dajú nakupovať nové druhy jednotiek, ktoré je možné potom využiť v zápase. Je ich totižto okolo 360. Áno, autori neklamali a v hre je naozaj až 360 unikátnych jednotiek ako sľúbili. Síce sa sem rátajú aj modifikácie, ale stále je to 360. Osobne som taký počet v žiadnej hre asi ešte nevidel. Technika bude rozdelená do kategórií, ktorých je 5. V každej z týchto kategórií je možné mať 5 druhov jednotiek + ich modifikácie. Medzi kategórie patrí: veliteľstvo a logistika pre zásobovacie a veliteľské vozy, tanky, pechota, helikoptéry, podpora s protileteckými systémami a delostrelectvom, a nakoniec prieskum s prieskumnými vozmi/tankami.
Ako som však písal, je možné mať len 5 druhov a typov jednotiek. V hre je však možnosť vytvoriť si decky. V nich si hráč vyberie presne ktorých 5 vozidiel chce. Ten, komu vyhovuje masová sila a lacné jednotky, si môže preto vybrať tie lacnejšie jednotky a masovým útokom zmiasť nepriateľa. Ten, kto si radšej vychutná kvalitu ako kvantitu, môže zase siahnuť po elitných alebo technologicky vyspelejších jednotkách. A keď niekomu vyhovuje kombo, siahne po kombinácií oboch…Ale veď chápeme sa ako to funguje, takže to asi viac pitvať nemusím.
Jednotky sa však nebudú stavať. Celkovo neprebieha v hre žiadna výstavba. Svoju armádu si budete dopĺňať alebo zväčšovať „spoza mapy“. Je totižto potrebné mať obsadené isté bojové zóny, za ktoré bude hráč dostávať postupne „ReinforcementPoints“. Za tieto body si nové kusy objedná. Tie sa potom zjavia v zóne, ktorá je najbližšie k miestu, kam ste ich objednali. Tieto zóny sa ešte budú deliť na 2 typy. Tie, z ktorých sa dá povolávať nové vojsko a potom tie ostatné. Oba typy treba obsadzovať s veliteľskými vozmi, ktoré sú mimochodom jedny z najdrahších jednotiek v hre. Obsadenie spočíva v zaparkovaní veliaceho stanoviska, či už vozu alebo helikoptéry, kdesi v zóne. Jednotky ako také budú ovládané v skupinke. Pri tankoch a ťažkej technike všeobecne, to budú mužstvá po štyroch.
Pri zásobovacích helikoptérach ako Chinook to budú však len 2 kusy. Tieto grupy sa v podstate ako v reáli budú držať pokope a bojovať bok po boku. To však neznamená, že budú mať aj spoločnú morálku. Tá je totižto v hre tiež zahrnutá. Jednotky pod delostreleckou paľbou budú v panike páliť a len ťažko triafať to, čo by trafiť mali. A ak budú v tomto panickom strachu dlhú dobu a paľba nebude ustávať, môže sa celá jednotka dostať mimo kontrolu a sama od seba začne ustupovať dozadu, pričom vám neostane nič iné, len sa na to pozerať. Našťastie je však možné chopiť sa opäť kontroly, ak ústup prežije a posádka sa pozviecha. Okrem morálky však aj v reálnom svete môže tank padnúť do hliny. To je však len jeden z eventov, ktoré sa môžu stať. Dobrým zásahom vám nepriateľ vie vyradiť hydrauliku, „zepáliť“ pásy, poškodiť optiku a…Je toho proste požehnane.
Ďalším reálnym elementom je palivo a munícia. Jednotky treba zásobovať. Pre každú zbraň majú totižto obmedzený počet projektilov, a keď sa minú, zmenia sa na chodiace ciele, ktoré si môžu akurát tak pískať. Zásobovať sa bude z predsunutých základní pomocou helikoptér alebo nákladiakov. Samozrejme, jednotky je možné natankovať, prebiť a opraviť aj pri predsunutej základni. Väčšinou sa ale aj tak bojuje 15 kilometrov od základne, takže používať zásobovacie linky bude nevyhnutné. Avšak pozor, ako náhle o ne prídete, ďalšie už nebude možné povolať…celé zle. Radšej rovno vypnúť match. A áno, všetky jednotky sú limitované. Teda nebude možné mať 500 tankov a stále povolávať nové. Ale strach však mať netreba, je toho viac než dosť.
Grafiku zhrniem. Odkukajte si zo screenshotov a dajte si to do pohybu. Explózie sú skvelé, avšak animácie ako také sú strnulé a umelé. Na bojisko sa však aj tak budete 95% času pozerať z takej výšky, kedy vám bude úplne jedno či sa pás točí, alebo nie. Aspoň to ide všetko plynulejšie. Čo sa týka druhej strany audio vizuálnej stránky, jednotky rozprávajú v svojich jazykoch. V hre je teda počuť aj češtinu a poľštinu. S vzdialenosťou sa bude taktiež počítať. Predsa len, kanón na 5 metrov neznie rovnako ako o 3 km ďalej.
Do multiplayeru som sa nepustil. Som noob, nemal som nato, ako sa vraví, gule. Po 12 hodinách ktoré som dokopy v hre strávil, rátam ešte aspoň raz toľko, pokiaľ sa k tomu kroku vôbec odvážim. Nepýtajte sa ma ďalšie otázky prosím, musím ísť hrať. A vy, ktorí ste sa dočítali cez túto recenziu až sem…ŠUP ŠUP. 40€ za tento kúsok stojí zato. Battlefield 3 medzi stratégiami.
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() |
90% |
![]() |
ŽÁNER | RTS |
VÝROBCA | Eugen Systems |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
COMGAD |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
![]() |
Už onedlho na www.gsshop.sk! |