- Vývojári Ubisoftu sa rozhovorili o novej Assassin’s Creed hre pre web GamesIndustry.biz
- Vďaka tomu sme sa dozvedeli o inšpiráciách pri vývoji a o dĺžke vývoja
Tohtoročný Assassin’s Creed Shadows je najdlhšie vyvíjanou hrou v sérii. Pre GamesIndustry.biz to potvrdil výkonný producent hry Karl Onnée. Podľa neho sa vývoj hry začal v roku 2020 čo znamená, že za predpokladu novembrového vydania sa na hre pracovalo štyri roky. Štúdio Ubisoft Quebec predtým vytvorilo Assassin’s Creed Syndicate v roku 2015 a Assassin’s Creed Odyssey v roku 2018.
„Čím viac času máte, tým viac môžete iterovať,“ povedal Onnée. „Áno, môžete na projekt nasadiť viac ľudí a urobiť ho za kratší čas, ale to vám nedá viac času na iteráciu, pretože potrebujete čas na získanie spätnej väzby od hráčov, tímu… a potom zistíte, čo funguje a čo nie a ako to zlepšiť.“
Podľa Onnéeho sú štyri roky „správnou rovnováhou na prechod od konceptu k výrobe a získanie spätnej väzby potrebnej na prispôsobenie.“
Pomohol aj Mirage
Minulý rok sme sa dočkali menšej hry, Assassin’s Creed Mirage. Tá zaviedla sériu späť k stealth koreňom a to využili aj vývojári Shadows. „Počas výroby robíme playtesty s ľuďmi z rôznych miest v rôznych fázach,“ vysvetľuje. „Pozeráme sa na to, čo funguje a čo nie, a tiež sa pozeráme na playtesty s Mirage a zisťujeme, čo sa ľuďom páči. Vedeli sme, že sa so Shadows uberáme smerom stealth, a tak sme videli, čo robia, a poučili sme sa z toho. Povedali sme si: „Využime to, čo urobili oni, a postavme na tom niečo ďalšie,“ namiesto toho, aby sme sa vydali vlastnou cestou.“
Podľa neho je dôležité, aby medzi sebou Assassin’s Creed štúdiá v Ubisofte komunikovali a zdieľali nápady. „Tvorba hier je náročná, vyžaduje si veľa času a vášne a chcete sa vyhnúť tomu, aby ste robili rovnaké veci, ale inak. Chcete nadviazať na svoju prácu a zlepšiť ju. Veľa diskutujeme s ostatnými tímami, aby sme sa uistili, že ak robíme podobné veci, môžeme spolupracovať, a aby sme, ak chcú niečo urobiť neskôr, mohli to zohľadniť. To je to, čo robíme s našou novou Anvil technológiou, čo je spolupráca technických tímov. Keď vytvárame nové funkcie, uisťujeme sa, že tieto funkcie sú dostupné pre všetky projekty. Neustále pokračujeme v budovaní a zlepšovaní.“
Assassin’s Creed Shadows príde 15. novembra na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.