- Prakticky od odhalenia GTA VI sa špekuluje o tom, či hra dokáže fungovať na konzolách v 60FPS
- Bývalý animátor štúdia Rockstar si však nemyslí, že to tak bude
Bude GTA VI fungovať na 60FPS na konzolách? Alebo si za optimálnym zážitkom budeme musieť počkať na PC verziu? To sú určite otázky mnohých čakateľov na túto najočakávanejšiu hru súčasnosti.
Veľké nádeje si však nerobte. Bývalý animátor štúdia Rockstar Mike York v rozhovore pre Kiwi Talkz podcast prezradil, že prioritou Rockstaru bude pravdepodobne stabilných 30FPS. 60FPS by sa tak mohlo do hry dostať až na PC.
„Neviem, či sa im podarí dosiahnuť 60 snímok za sekundu. Myslím, že budú strieľať na 30 snímok za sekundu – a zamknutých 30 snímok za sekundu, čo znamená, že nikdy neklesnú pod túto hodnotu… Stavím sa, že neskôr, keď to bude na PC, sa to pravdepodobne super optimalizuje a zmení a vyjdú nové grafické karty, a vtedy to pravdepodobne budete môcť spustiť na 60 snímkach za sekundu.“
To zas nie je až také prekvapenie. Rockstar hry vždy cielili na 30FPS na platformách na ktorých pôvodne vyšli. Príkladom je Red Dead Redemption 2, ktorý sa na konzolách do dnešného dňa nevymanil z uzamknutých 30FPS.
Čo však PS5 Pro? Tam je šanca na 60FPS vyššia, no treba mať na pamäti, že PS5 Pro má rovnaký limitujúci faktor ako základná PS5 – rýchlosť procesora. „Nemyslím si, že prvé vydanie bude mať 60 snímok za sekundu, pokiaľ sa k tomu nedostane pomocou upscalera s umelou inteligenciou, ako to robí PlayStation, pokiaľ sa do hry nedostane niečo, čo jej pomôže dosiahnuť 60 snímok za sekundu. Nemyslím si, že sa dostane na 60 snímok za sekundu v surovom stave na základnej konzole. Možno PS5 Pro alebo čokoľvek iné, ale stále si to nemyslím.“
GTA VI by malo doraziť v priebehu tohto roka na PlayStation 5 a Xbox Series X/S.