- Bývalý prezident Blizzardu Mike Ybarra v príspevku na sociálnej sieti X zverejnil celkom kontroverzný nápad
- Podľa neho by mala existovať v hrách možnosť odoslať vývojárom viac peňazí, ako ste za hru zaplatili
Prepitné v hrách? Podľa bývalého prezidenta Blizzardu Mika Ybarru to nie je zlý nápad. Prezradil to na sociálnej sieti X.
„Keď nejakú hru dokončím, sú také, ktoré ma nechajú v úžase z toho, aký úžasný zážitok to bol. Často som si pomyslel: „Chcel by som dať týmto ľuďom ďalších 10 alebo 20 dolárov, pretože to stálo za viac ako mojich počiatočných 70 dolárov a nesnažili sa ma každú sekundu ošklbať.“
„Viem, že väčšine sa tento nápad nebude páčiť 🙂 BTW, uvedomujem si, že sme unavení z „prepitného“ vo všetkom ostatnom – ale toto vnímam inak ako scenár typu nátlak na prepitné, s ktorým sa mnohí stretávajú a na ktorý dávajú spätnú väzbu.“
Ybarra následne uviedol hry ako Elden Ring, God of War, Baldur’s Gate 3, Horizon Zero Dawn alebo Red Dead Redemption 2 ako príklad takýchto hier.
Problémov s týmto nápadom je však viacero. Napríklad fakt, že by hráč chcel takýmto spôsobom pravdepodobne odmeniť vývojárov a nie vydavateľov, ktorým by v drvivej väčšine prípadov prepitné putovalo. Takže efektívne by hráči odmeňovali akcionárov spoločností.
Navyše, aj teraz existujú spôsoby, ako dať vývojárom viac peňazí. Napríklad kúpou Deluxe edícií hry, alebo rovno zberateľskej edície hry. Ďalším príkladom by mohla byť kúpa ďalšej kópie hry pre kamaráta.
Samotný Ybarra bol prezidentom Blizzardu až do januára 2024. Na svojej pozícii skončil po tom, ako Microsoft ohlásil prepúšťanie 1900 zamestnancov Xbox divízie. Väčšina prepustených spadala pod vydavateľstvo Activision Blizzard. Vrámci škrtov Microsoft taktiež zrušil survival hru Blizzardu s označením Oddysey.