- Počas víkendu sme sa vďaka Youtuberovi Moore’s Law is Dead a redaktorovi Insider-Gaming Tomovi Hendersonovi dozvedeli základné špecifikácie PlayStation 5 Pro
- Konzoly by sme sa mali dočkať koncom tohto roka, no Sony ju ešte formálne neohlásilo
- Henderson však včera pridal dodatočné informácie
Zatiaľ čo Sony čaká na vhodný moment ohlásenia PlayStation 5 Pro, tak redaktor Insider-Gaming Tom Henderson si veselo zverejňuje špecifikácie konzoly. Henderson okrem iného „leakol“ PlayStation 5 Slim a PlayStation Portal a preto je celkom zrejmé, že disponuje informáciami z vnútra Sony.
Najprv však rekapitulácia toho, čo už vieme:
- 45% rýchlejší rendering ako PlayStation 5
- 2-3x vyšší Ray-tracing výkon ako PlayStation 5 (v niektorých prípadoch 4x)
- 33,5 TFLOPs teoretického výkonu (základná PlayStation 5 má 10,29TFLOPs)
- PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) riešenie
- Podpora 8K v budúcich verziách SDK
- Vlastná machine learning architektúra
- AI akcelerátor s výkonom 300TOPS 8bit/67TFLOPS 16bit
Nové informácie sa týkajú hlavne systémovej pamäte a CPU. Podľa Hendersona ponúkne PlayStation 5 Pro priepustnosť pamäte 576GB/s (štandardná PlayStation 5 ponúka 448Gb/s).
Malý upgrade zažije aj procesor, ktoré= takty sa zvýšia na 3,85GHz (základná PlayStation 5 má 3,5GHz), čo je približne 10% nárast oproti pôvodnej konzole. Upgrade zažije aj audio čip, ktorý bude mať vyšší takt a ponúkne tak 35% vyšší výkon v ACM library výkone.
Aj PlayStation 5 Pro ponúkne dve verzie konzoly – jednu s Blu-ray mechanikou a jednu bez. Podobne ako pri PlayStation 5 Slim sa však bude dať Blu-ray mechanika neskôr dokúpiť.
Sony plánuje vydanie PlayStation 5 Pro spolu s SDK 10.00 a toho by sme sa mali dočkať na jeseň.
Sklamanie z upgradu?
Je zrejmé, že hlavné oblasti zlepšenia PlayStation 5 Pro sú v grafickom čipe, konkrétne pri surovom výkone a ray tracingu. Iba minimálne upgrade výkonu procesora sa však môže javiť ako sklamanie.
Ako totiž podotkol Alex Battaglia z Digital Foundry – hry, ktoré sú limitované výkonom procesora (ako napríklad Dragon’s Dogma 2 alebo GTA VI) jednoducho nebude možné zázrakom vytiahnuť na 60FPS framerate (za predpokladu, že Rockstar nechystá výkonnostný mód v hre), nakoľko procesor ponúkne iba 10% upgrade.
Pro konzola by tak mala byť primárne liekom na hry, ktoré v súčasnosti fungujú v nízkom rozlíšení a to vďaka vyššiemu grafickému výkonu v kombinácii s novým PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling riešením.