- Štúdio BioWare zverejnilo 20 minút z hrania Dragon Age: The Veilguard
- Zároveň sme sa dozvedeli množstvo informácií o hre
Je zrejmé, že časy, kedy bola séria Dragon Age taktickou RPG hrou sú dávno preč a prvé zábery z hrania The Veilguard to len potvrdili. Z Dragon Age sa stala akčná RPG hra s dôrazom na to, aby schopnosti dobre vyzerali. Čo je vporiadku za predpokladu, že ste s tým zmierení. Faktom je, že fanúšikovia hrateľnosti Dragon Age Origins tu asi veľa radosť nenájdu.
Zábery z hrania nám ukázali, že Varric a Scout Harding z Inquisition sa vrátia do Veilguard, no inak bude zoznam spoločníkov v hre úplne iný. Iná bude aj hlavná postava, ktorá dostala meno Rook. Hráč si však bude môcť vybrať pohlavie, rasu (človek, elf, trpaslík alebo Qunari) a aj príbehové pozadie, čo je jedno príjemné spojenie s Origins.
Príbehové pozadie bude súvisieť s jednou zo šiestich frakcií – Antivan Crows, Grey Wardens, Shadow Dragons, Veil Jumpers, Lords of Fortune a The Mourne Watcher. Každá frakcia ponúkne do hrania tri špecifické buffy, ako napríklad možnosť mať pri sebe jeden elixír na obnovenie zdravia navyše.
BioWare prisľúbilo aj to, že hráči si pred začiatkom Veilguard budú môcť vytvoriť uloženú hru s aplikovaním dôležitých rozhodnutí z Inquisition.
Herné triedy
Veilguard ponúkne tri herné triedy:
- Rogue – používa dvojité krátke meče alebo luk a šípy
- Warrior – používa meč a štít
- Mage – používa mágiu a elementy
Každá herná trieda ponúkne tri samostatné podtriedy, ako napríklad Duelist, Saboteur alebo Veil Ranger pre triedu Rogue. Každá herná trieda má navyše vlastný systém budovania zdrojov na používanie schopností. Rogue má napríklad „momentum“ ktorý sa plní udeľovaním rýchlych úderov.
![](https://gamesite.zoznam.sk/wp-content/uploads/2024/06/image.png)
Koniec otvoreného sveta a zmeny v hrateľnosti
BioWare ponúklo v Dragon Age: Inquisition masívne herné mapy, no vo Veilguard sa vracajú späť k viac lineárnym koreňom. Dizajn levelov sa preto dá označiť ako „široký, no lineárny.“ Hráči teda budú mať možnosť preskúmavať prostredia, no tie nebudú založené na počte km2. To vyústilo vo fakt, že BioWare sa mohlo viac sústrediť na questy. Tie tak budú menej „MMORPG-like“ a budú viac zamerané na variabilitu a príbehové možnosti.
Počas hrania bude mať hráč pri sebe tradične troch spoločníkov. Súbojový systém je zameraný na realtime boje, úskoky, parry útoky a counter útoky. BioWare sa chváli „sofistikovaným systémom rušenia animácií“ a používaním systému risku a odmeny pre používanie útokov slúžiacich na prelomenie nepriateľských bariér. Trochu taktickosti si však hra bude vyžadovať – nepriatelia majú elementálne slabiny a odolnosti a na ich efektívne zdolanie tak budú musieť hráči aj premýšľať.
Hra tiež nedovolí prebrať hranie za spoločníkov, no stále umožní hru zapauzovať a udeliť im príkazy. A to aj napriek tomu, že tento mód nebude taký dôležitý, ako v predchádzajúcich hrách.
Tvorca postavy od EA Sports
BioWare sa pochválilo prepracovaným editorom postáv, kde si môžu hráči upraviť postavu v piatich kategóriách – Rodokmeň, Vzhľad, Trieda, Frakcia, Štýl hrania. Upraviť si budeme môcť aj veľkosť tela a jeho tvar a samozrejme aj vlasy. Tie budú simulované na báze individuálnych prameňov, čo je technológia požičaná z EA Sports hier.
Strom schopností je „masívny“ a umožní vytvoriť špecializované kity nie len pre hráčsku postavu, ale aj pre spoločníkov. Tých si tak môžete špecializovať a následne brať na misie podľa potrieb.
![](https://gamesite.zoznam.sk/wp-content/uploads/2024/06/image-1.png)
Aj vo Veilguard budú mať hráči k dispozícii základňu, tentokrát s názvom The Lighthouse.
Hra je určená pre PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5 a vývojári poskytnú na konzolách Quality mód (30FPS) a Performance mód (60FPS). BioWare potvrdilo, že The Veilguard je čisto singleplayerové RPG bez mikrotransakcií a že pri vydaní sa dočkáme Foto módu.
Hra zatiaľ nemá stanovený dátum vydania, no príde počas jesene.