- Štúdio EA Motive údajne minulý rok preskúmavalo možnosť vytvorenia novej Dead Space hry
- Tieto plány však boli „uložené k ľadu“ kvôli slabým predajmo remaku Dead Space
- EA v súčasnosti neplánuje návrat k sérii
EA Motive minulý rok preskúmavalo možnosti vytvorenia novej Dead Space hry a to po vydaní remaku jednotky. EA však vývoj hry neschválilo a dôvodom sú slabé predaje remaku. Prezradil to známy novinár Jason Schreier. Situácia je však viac zamotaná, ako by sa mohlo zdať.
Všetko totiž začal iný známy novinár – Jeff Grubb. Ten totiž počas Game Mess Mornings podcastu prezradil, že EA Motive pracovalo na remaku Dead Space 2, no tento projekt bol zrušený. Taktiež z dôvodu slabých predajov remaku jednotky.
Na jeho tvrdenia reagoval hovorca Electronic Arts. Ten vo vyhlásení pre IGN prezradil, že aj keď štandardne nekomentujú špekulácie, tak na tejto informácií „nie je nič pravdivé.“
Grubb následne reagoval vlastným vyhlásením v ktorom sa snažil obhájiť si svoje tvrdenie slovami: „Dávam vám povolenie veriť EA, ak chcete, ale vždy, keď spoločnosť povie, že „to nie je pravda“, ale nešpecifikuje, o ktorej časti príbehu hovorí, no… áno. Dead Space 2 sa určite plánoval. Mal kódové označenie. A teraz ho nerobia.“
Nie remake, ale nová hra
Do tejto situácie následne vstúpil spomínaný Jason Schreier. Ten potvrdil Grubbove slová o tom, že nový Dead Space projekt mal kódové označenie a že v súčasnosti nie je vo vývoji, no zároveň dodal, že v tomto prípade nemalo ísť o remake dvojky, ale o úplne nový projekt vo svete Dead Space.
„Po dokončení remaku hry Dead Space, ktorý vyšiel v januári 2023, strávil malý tím v dcérskej spoločnosti Electronic Arts Motive niekoľko mesiacov vymýšľaním nápadov na nový diel série. Tieto plány však nikdy nedostali zelenú a zanikli skôr, ako sa mohli dostať veľmi ďaleko. Nádeje na novú hru Dead Space v EA stroskotali po tom, čo predaj remaku nesplnil očakávania spoločnosti, uviedli ľudia, ktorí si neželali byť menovaní, pretože neboli oprávnení hovoriť verejne,“ prezradil Schreier.
EA Motive v súčasnosti pracuje na Iron Man hre. Okrem toho však bolo štúdio zaradené do rodiny Battlefield štúdií popri DICE, Ripple Effect a Criterion.