- Ukrajinské štúdio Frogwares počas Xbox Partner Preview oficiálne ohlásilo pokračovanie hry The Sinking City
- Hra však kompletne zmenila žáner, čomu sa potešia fanúšikovia hororov
Frogwares svetu predstavilo hru The Sinking City 2. Tá sa však oproti jednotke zmenila na nepoznanie. Zatiaľ čo jednotka hrou zameranou na detektívnu prácu s prvkami hororu, tak dvojka poriadnym hororovým zážitkom s dôrazom na súbojový systém. Vývojári však sľubujú, že hra si zachovala svoju Lovecraftovskú atmosféru.
„The Sinking City je jedným z našich najúspešnejších titulov, pretože máme silnejšie sklony k hororovému žánru a prostredie, v ktorom sa odohráva,“ povedal mi Sergej Oganesjan, vedúci vydavateľstva Frogwares. „Pre nás to bol akýsi prelom a sme veľmi radi, že môžeme pracovať na plnohodnotnej hororovej hre. V minulosti sme vytvorili pomerne veľa detektívnych dobrodružstiev, takže teraz budeme miešať veci tak, aby sme naďalej robili to, čo od nás ľudia milujú – teda príbehovo bohaté zážitky – a zároveň sa dokázali vyvíjať.“
Príbeh a postavy
The Sinking City 2 sa odohráva v Amerike počas 20-tych rokov v meste Arkham. V ňom obyvateľov trápia povodne s nadprirodzeným pôvodom. Viac však o príbehu vývojári prezradiť nechceli. Dodali však, že hrateľná postava bude iná, ako v jednotke.
„Hniloba a rozklad z vody sa stali stálymi,“ pokračuje Oganesyan. „V temných zákutiach šera žijú tvory, ktoré nie sú z tohto sveta. A myseľ obyvateľov sa pokrútila a pokrivila do takej miery, že si na to všetko akosi zvykli. Do tohto sveta vstupuje naša postava na misii, ktorá vám nebude hneď jasná.“
„Boj a prieskum sú teraz hlavnou náplňou hry, pričom hororové prostredie je výraznejšie. Budeme tiež inteligentnejší pri navrhovaní mesta a zmenšíme náš svet, aby veci lepšie plynuli,“ hovorí Oganesyan. „Usilovne sme sa zamerali na to, aby bol náš boj teraz ústredným prvkom hry. S tým potom súvisí aj dizajn nepriateľov, aby sme zaistili, že v ňom bude silný vizuálny hororový prvok. Okrem toho sa aj náš dizajn úrovní, príbeh a dizajn sveta prikláňa oveľa viac k hororu, takže celkovo je to oveľa silnejší tlak týmto smerom.
„Pokiaľ ide o detektívnu prácu, tá tu stále je, ale teraz je vďaka prepracovanému systému voliteľná. Hráči sa teraz môžu rozhodnúť vyšetrovať stopy s vedomím, že na oplátku môžu získať informácie, ktoré im pomôžu k inému postupu. Napríklad zapojenie sa do dodatočného pátrania môže priniesť informácie o tom, ako oslabiť hrozivého bossa, alebo vám pomôže objaviť alternatívnu cestu, o ktorej ste nemali ani tušenia. Samozrejme, že by ste mohli postupovať aj bez týchto vedomostí, ale na základe vydedukovaných informácií to bude potenciálne jednoduchšie alebo pútavejšie.“
Oganesyan dodal, že predprodukcia hry prebiehala v čase, kedy na Ukrajine vypukla vojna. To pochopiteľne predĺžilo práce na vývoji, no vývojárom sa podarilo adaptovať sa.
Hra využíva Unreal Engine. Na dátum vydania si však musíme počkať. Hra príde na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.