Arcanum: of Steamworks and Magick Obscura
Predstavte si zázračné miesto, kde mágia a technológia majú rovnakú váhu a kde dobrodruh môže rovnako ľahko ovládať pištoľ s kremennou zámkou ako ohnivý meč. Miesto, kde sa nachádzajú veľké priemyselné mestá s hradmi a továrňami, kde žijú trpaslíci, ľudia, orkovia aj elfovia. Miesto starobylých rún a parných dielní, mágie a strojov, čarodejníctva a vedy. Arcanum je prvá hra, ktorá pochádza z vývojárskeho domu Troika Games, LLC, ktorý založili bývalí členovia tímu Fallout Tim Cain, Leonard Boyarsky a Jason Anderson. Tento tím posúva hĺbku hrateľnosti a budovanie sveta v RPG hrách na úplne novú úroveň realizmu a vzrušenia. Arcanum vytvára podmanivý nový svet, kde mágia a technológia koexistujú v neľahkej rovnováhe. Keď sa Arcanum otvára, mechanický vek len nedávno dorazil do tejto starobylej krajiny, kde sa ľudia, elfovia, trpaslíci, orkovia a ďalšie rasy naučili prežiť v nových rozľahlých priemyselných mestách. Tento radikálny prechod od mágie k technológii však vytvoril potenciálne výbušnú situáciu. Keď obyvatelia mesta a ostatní myslitelia začnú masovo vyrábať žiarovky, batérie, okuliare a zbrane, mágovia sú čoraz opatrnejší. Toto úzkoprsé prostredie je východiskovým bodom, z ktorého sa postava musí vydať na svoju výpravu.
PC (Microsoft Windows) - 21.8.2001
Arcanum sa začína prestrihom na luxusnú vzducholoď IFS Zephyr na jej prvej plavbe z Caladonu do Tarantu. Dva jednoplošníky, pilotované polodivokými banditmi, sa priblížia k plavidlu a začnú útočiť, pričom sa im ho podarí zostreliť. Starý škriatok, ktorý je pasažierom na palube Zephyru, sa práve zmieta pod zuhoľnatenými troskami a povie hráčovi, aby priniesol "chlapcovi" strieborný prsteň, a okamžite zomrie. Keďže hlavný hrdina ako jediný prežil haváriu, jediný svedok havárie, Virgil, ho vyhlási za "Živého", svätého reinkarnanta. Príbeh sleduje cestu hráča, ktorý pátra po pôvode prsteňa.