Braid

Titulný obrázok pre Braid

Braid je logická plošinovka v maliarskom štýle, v ktorej môžete manipulovať s plynutím času zvláštnymi a nezvyčajnými spôsobmi. Z domu v meste sa vydajte do radu svetov a riešte hádanky, aby ste zachránili unesenú princeznú. V každom svete máte inú moc, ktorou ovplyvňujete správanie času, a práve podivnosti času vytvárajú hádanky. Medzi správanie času patrí: možnosť pretáčania, predmety, ktoré sú voči pretáčaniu imúnne, čas, ktorý je viazaný na priestor, paralelné reality, dilatácia času a možno ešte viac. Braid zaobchádza s vaším časom a pozornosťou ako so vzácnymi; v tejto hre nie je žiadna výplň. Každá hádanka vám ukáže niečo nové a zaujímavé o hernom svete.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
PC (Microsoft Windows) - 10.4.2009
Mac - 20.5.2009
Linux - 14.12.2010
PlayStation 3 - 17.12.2009
Xbox 360 - 6.8.2008
Platformy: Linux, PC (Microsoft Windows), PlayStation 3, Xbox 360, Mac
Vývojár: Number None Inc.
Vydavateľ: Number None Inc., Microsoft Game Studios
Herné módy: Hra pre jedného hráča (Singleplayer)
Pohľad hráča: Pohľad z boku
Alternatívne názvy: Braid Alias
Príbeh hry:

Tim je muž, ktorý hľadá princeznú, ktorú "uniesla strašná a zlá príšera".Jeho vzťah s touto princeznou je prinajlepšom nejasný a jediná jasná časť tohto vzťahu je, že Tim urobil nejakú chybu, ktorú chce napraviť alebo, ak je to možné, vymazať. Pri postupe šiestimi svetmi v hre Braid poskytuje príbehový text na začiatku každého sveta ďalšie informácie o Timovom pátraní po princeznej a odkazuje na zastrešujúcu hernú mechaniku každej úrovne. Medzi vyvolané témy patrí odpustenie, túžba a frustrácia. Záverečná úroveň, v ktorej sa všetko okrem Tima pohybuje opačným smerom, zobrazuje princeznú, ktorá uniká pred rytierom a spoločne s Timom prekonáva prekážky a stretáva sa vo svojom dome. Tim je zrazu zamknutý v dome, a ako čas postupuje dopredu, čím sa Timove činy obrátia, udalosti ukazujú princeznú, ako uteká pred Timom, nastražuje pasce, ktorým sa dokáže vyhnúť, až kým ju nezachráni rytier. Tim je odhalený ako "netvor", pred ktorým princezná uteká. Po dokončení hry hráč nájde ďalšie texty, ktoré rozširujú príbeh. Záver hry je zámerne nejednoznačný a je predmetom viacerých interpretácií. Jedna z teórií, založená na zahrnutí skrytej udalosti a slávneho citátu, ktorý Kenneth Bainbridge vyslovil po výbuchu prvej atómovej bomby - "Teraz sme všetci synovia mrchy" - je, že princezná predstavuje atómovú bombu a Tim je vedec, ktorý sa podieľa na jej vývoji. 20] Niektorí tiež odkazujú na názov hry ako odkaz na vrkoč z vlasov princeznej, ktorú Tim hľadá, ako aj na prelínanie času, ktoré demonštrujú rôzne časové mechanizmy skúmané v hre. Novinári považujú dej hry Braid za prepletený so samotnou hrou, podobne ako kniha Slovník Chazarov a filmy Memento a Večný svit nepoškvrnenej mysle prelínajú príbeh do konštrukcie diela. V tomto zmysle sa niektorí domnievajú, že hra nesie jednoduché krédo, napríklad "Musíš sa pozrieť späť, aby si mohol ísť dopredu", ako navrhol Dan Whitehead z Eurogameru. Iní prirovnávali Braid k punk rocku, ktorý bol navrhnutý (ako výslovne uviedol Blow) špeciálne ako vyjadrenie proti statusu quo v tomto odvetví; má sa za to, že dekonštruuje tradičné herné koncepty, ako napríklad skákanie po nepriateľoch alebo zachraňovanie princeznej zo zámku, ako to bolo vypožičané zo Super Mario Bros, a prestavuje ich v hre, aby prinútil hráča prehodnotiť súčasný herný dizajn. Blow uviedol, že existuje viac ako jedna interpretácia príbehu; "nebol by schopný" vysvetliť celý príbeh hry slovami a povedal, že ústredná myšlienka je "niečo veľké a jemné a bráni sa priamemu pohľadu." Blow sa domnieva, že Braid je "o ceste, nie o cieli". Zámerne navrhol zápletku tak, aby sa hráčovi úplne neodhalila, kým hru nedokončí, pretože to považoval za spôsob, ako poskytnúť "dlhodobejšiu výzvu".

Vekové odporúčanie:
PEGI rating 12USK rating ALLClassInd rating LGRAC rating ALLESRB rating E10+ACB rating PG
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB