Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Titulný obrázok pre Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth kombinuje akčnú hororovú hru s pomerne realistickou a strhujúcou strieľačkou z pohľadu prvej osoby s dobrými stealth prvkami. Hra je založená na dielach H. P. Lovecrafta, autora "Volania Cthulhu" a praotca mýtu Cthulhu, a najmä hra je reimagináciou Lovecraftovej novely The Shadow Over Innsmouth z roku 1936. Príbeh sa odohráva prevažne v roku 1922 a sleduje Jacka Waltersa, psychicky labilného súkromného detektíva najatého na vyšetrenie prípadu zmiznutia v Innsmouthe, podivnom a záhadnom meste, ktoré sa odrezalo od zvyšku Spojených štátov.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
PC (Microsoft Windows) - 24.3.2006
Xbox - 24.10.2005
Platformy: PC (Microsoft Windows), Xbox
Vývojár: Headfirst Productions
Vydavateľ: Bethesda Softworks
Herné módy: Hra pre jedného hráča (Singleplayer)
Séria: Call of Cthulhu
Pohľad hráča: Pohľad z prvej osoby (First person)
Alternatívne názvy: CoC
Príbeh hry:

Po úvodnej sekvencii, ktorá sa odohráva v psychiatrickej liečebni Arkham Asylum, sa hra začína 6. septembra 1915, keď je policajný detektív Jack Walters (nahovoril ho Milton Lawrence) privolaný do chátrajúceho kaštieľa v Bostone v štáte Massachusetts. V kaštieli žije malý bizarný kult s názvom Spoločenstvo Yith, vedený istým Victorom Holtom, ktorý špeciálne požiadal Waltersa, aby sa s ním prišiel porozprávať. Jack sa kryje pred následnou prestrelkou, ocitne sa oddelený od polície a uväznený vnútri kaštieľa, pričom mu nezostáva nič iné, len pátrať. Keď zvyšok polície konečne prenikne dovnútra, nájde kultistov mŕtvych pri hromadnej samovražde a Waltersa zjavne nepríčetného. Umiestnia ho do arkhamského sanatória, kde zostane niekoľko rokov. Po šiestich rokoch je Walters prepustený a stáva sa súkromným detektívom. Dňa 6. februára 1922 sa ujíma prípadu nezvestnej osoby v Innsmouthe, xenofóbnom pobrežnom meste, kde nedávno zmizol Brian Burnham, úradník, ktorý tam bol vyslaný, aby založil miestny obchod pre sieť First National Grocery. Po príchode do izolovaného mesta, ktoré sa zdá byť vyľudnené a v stave kolapsu, sa Jack neúspešne pýta po Brianovi. Prenocuje v hoteli, kde len o vlások unikne pokusu o atentát a potom uteká pred prenasledovaním ozbrojeným davom. Od tohto momentu je Jack nútený plížiť sa uličkami, budovami a kanálmi Innsmouthu a vyhýbať sa vražedným hliadkam mestskej skorumpovanej polície a kultistom, ktorí ho hľadajú. Získava zbrane na svoju obranu a stretáva tajného agenta Lucasa Mackeyho, ktorý mu prezradí, že mesto je predmetom vládneho vyšetrovania. Jack nakoniec nájde Burnhama a jeho priateľku Ruth, ale ich auto pri úteku z Innsmouthu havaruje, pričom Brian zahynie a Jack utrpí zranenia (zostáva neznáme, či Ruth zahynula alebo nie). Jack sa z incidentu zotaví a po brutálnom výsluchu sa ho ujme FBI, ktorú osobne vedie J. Edgar Hoover. Dňa 8. februára Jack pomáha Hooverovi a FBI pri razii v rafinérii zlata Marsh, kde ho napadne starobylá bytosť známa ako Shoggoth a odhalí svätyňu Cthulhu. Rafinéria je potom zničená pomocou výbušnín. Po nálete na rafinériu začne americká armáda 9. februára kombinovanú inváziu na pevninu a more do Innsmouthu. Jediné, čo sa ukáže ako problematické pre plnohodnotný útok, je sídlo Ezoterického rádu Dagona, náboženskej organizácie sústredenej na dvoch podmorských polobohov a Cthulhu, ktorá drží celé mesto vo svojej moci. Budova sa ukáže byť pre pobrežnú stráž a mariňákov neprístupná, ale Jack nájde cestu dovnútra cez starý pašerácky vchod (strážený hviezdnym prízrakom Cthulhu.) Vnútri Jack oslobodí agenta Mackeyho, ktorý bol unesený na rituálnu obeť, a zloží magický štít chrániaci budovu. Po objavení tajnej komory sa prepadne cez podlahu tunela, ktorý vedie do mora. Jacka zachráni USS Urania, kuter pobrežnej stráže, ktorý je súčasťou skupiny smerujúcej k Diablovmu útesu 10. februára na základe stopy poskytnutej FBI. Cestou tam čarodejníci na útese privolajú silné prílivové vlny, aby flotilu zničili, ale Jack sa zmocní lodného dela a zabije ich. Humanoidní rybí ľudia známi ako Hlbinní podniknú hromadný útok na Uraniu, zabijú väčšinu posádky a vyradia motory. Jackovi sa podarí motor znovu aktivovať len preto, aby naňho na prove zaútočil samotný gigantický otec Dagon. Jackovi sa podarí poloboha poraziť pomocou dela, ale nie skôr, ako spôsobí potopenie Uranie. Jack stretnutie prežije a ocitne sa na Diablovom útese, kde pod morským dnom objaví staré pašerácke tunely, ktoré ho zavedú do podmorského mesta Y'ha-nthlei. Zistí, že mesto sa nachádza pod Diablovým útesom a je domovom Hlbokých a členov Rádu. Námorné ponorky sa pokúsia torpédovať Y'ha-nthlei, ale zastaví ich magická bariéra, ktorá mesto chráni. Zdrojom bariéry je Dagonov chrám, ale vchod je uzavretý, aby sa zabránilo akémukoľvek zásahu. Jack nájde inú cestu dovnútra cez starobylé tunely, ktorých sa Hlbinní obávajú, na dne základov mesta. Podľa všetkého je táto chodba, ktorá vedie do chrámu, starobylým väzením pre lietajúcich polypov, nepriateľov Veľkej rasy Yith. Jackovi sa ich podarí poraziť pomocou yithskej energetickej zbrane. Jack potom vstúpi do Dagonovho chrámu a zabije Matku Hydru, ktorej pieseň vytvára bariéru, tým, že ohluší niektorých Hlbinných na jej pieseň, čo mu umožní prevziať nad nimi kontrolu. Keď bariéra padne, ponorky zaútočia na mesto, zatiaľ čo Jack unikne portálom vedúcim späť do sídla Rádu. Nakoniec sa ukáže, že Yithian si počas Jackovho počatia vymenil myseľ s jeho otcom Jackom Walterom. V tele je Jack Walters človek, ale zdedil yithianské psychické schopnosti, čo bolo dôvodom záujmu kultistov oňho a vysvetľuje, prečo má vízie o prichádzajúcom nebezpečenstve a yithianskej knižnici - meste Pnakotus, ako aj schopnosť ovládať Hlboké v Dagonovom chráme. Jack, uzavretý späť v Arkham Asylum, sa 16. februára 1922 obesí, pretože nedokáže zvládnuť realitu seba samého a to, čoho bol svedkom. Hra má byť "založená na zápiskoch v Jackovom denníku, ktoré boli objavené v roku 1924".

Vekové odporúčanie:
ESRB rating M
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB