Gothic II
Gothic II je RPG hra a pokračovanie hry Gothic od nemeckého vývojára Piranha Bytes. Prvýkrát bola vydaná 29. novembra 2002 v Nemecku, v Severnej Amerike nasledovala takmer o rok neskôr 28. októbra 2003. Hru vydali spoločnosti JoWooD Entertainment a Atari.
PC (Microsoft Windows) - 29.11.2002
Bezmenný hrdina je poučený Xardasom o novom nebezpečenstve, armáde zla, ktorá sa zhromaždila v banskom údolí a ktorú vedú draci. Xardas pošle hrdinu za lordom Hagenom, vodcom paladinov, aby získal Innosovo oko, artefakt, ktorý umožňuje hovoriť s drakmi a dozvedieť sa viac o ich motivácii. Bezmenný hrdina sa vydáva do mesta Khorinis a po tom, čo našiel spôsob, ako sa dostať do mesta, sa dozvedá, že sa musí pridať k jednej z frakcií - k domobrane, ohnivým mágom alebo žoldnierom -, aby mu bol umožnený vstup k lordovi Hagenovi. Keď sa konečne stretne s hlavou paladinov, bezmenný hrdina je najprv vyslaný do banského údolia, ktoré teraz ovládli orkovia, aby priniesol dôkazy o drakoch. Na hrade, v bývalom starom tábore, Garond vedie misiu paladinov. Aj on vie o drakoch, keďže hrad už napadli, ale je ochotný napísať o tom oznámenie pre lorda Hagena až potom, čo Bezmenný hrdina zhromaždí informácie o stave v baniach. Kým Hrdina vyjde z údolia s lístkom o drakoch, zlé sily sa už o jeho výprave dozvedeli. Po celom ostrove sú rozmiestnení pátrači s cieľom zabiť ho. Lord Hagen, ktorému je listina predložená, je ochotný dať Hrdinovi Innosovo oko a pošle ho do kláštora ohnivých mágov, aby ho získal. Krátko predtým, ako tam Hrdina dorazí, však bolo oko ukradnuté. Hrdina prenasleduje zlodeja, ale príde práve včas, aby bol svedkom toho, ako Hľadači zničia Innosovo oko. Kováč dokáže amulet opraviť, ale na obnovenie magickej sily je potrebný rituál s vysokými mágmi zastupujúcimi troch bohov. Vatras, mág vody, pripravuje rituál a zastupuje Adanos. Bývalý ohnivý mág Xardas zastupuje Beliara a Pyrokar, hlava ohnivých mágov, sa k rituálu neochotne pripojí, aby zastupoval Innosa. Mágom sa podarí obnoviť moc Innosovho oka, a tak sa hrdina môže vrátiť do údolia, aby zničil štyroch drakov, ktorí tam žijú. Po zabití všetkých drakov sa Hrdina vydá do Xardasovej veže, aby mu podal správu, ale mág je preč. Hrdina dostane od Xardasa odkaz od Lestera, v ktorom mu hovorí, že ďalšie informácie má nájsť v kláštore ohnivých mágov, v knihe "Sály Irdorathu". Kniha obsahuje námornú mapu, ktorá ukazuje cestu na ostrov Irdorath, jeden zo starobylých chrámov Beliaru, ktorý kedysi zmizol. Hrdina zostaví posádku a získa loď a kapitána pre túto loď, aby sa plavil na Irdorath a postavil sa vodcovi drakov - nemŕtvemu drakovi.