Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars
Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars je ťahová strategická videohra, ktorú vyvinul Jon Van Caneghem prostredníctvom spoločnosti New World Computing a v roku 1996 vydala spoločnosť 3DO. Hra je druhým dielom série Heroes of Might and Magic a zvyčajne sa považuje za prelomovú hru tejto série. V máji 1997 bola hra Heroes II vyhlásená časopisom PC Gamer za šiestu najlepšiu PC hru všetkých čias.
DOS - 1.10.1996
PC (Microsoft Windows) - 1.10.1996
Mac - 1.4.1997
Kanonický koniec Heroes I končí víťazstvom Lorda Morglina Ironfista. V nasledujúcich rokoch úspešne zjednotil kontinent Enroth a zabezpečil si vládu kráľa. Po kráľovej smrti sa o korunu uchádzajú jeho dvaja synovia, Archibald a Roland. Archibald zorganizuje sériu udalostí, ktoré vedú k Rolandovmu vyhnanstvu. Archibald je potom vyhlásený za nového kráľa, zatiaľ čo Roland organizuje odboj. Každú z týchto línií reprezentuje jedna z dvoch kampaní v hre. Archibaldova kampaň predstavuje tri "zlé" mestské zarovnania, zatiaľ čo Rolandova kampaň predstavuje tri "dobré" mestské zarovnania. Ak Archibald zvíťazí, Rolandova vzbura je potlačená a Roland sám je uväznený na hrade Železná päsť, takže Archibald zostáva nespochybniteľným vládcom Enrothu. Kanonický koniec však vyústi do Rolandovho víťazstva, pričom Archibalda premení na kameň Rolandov dvorný čarodej Tanir. Na túto udalosť sa neskôr odkazuje v hre Might and Magic VI: The Mandate of Heaven, pričom Archibald sa nakoniec kúzla zbaví.