Katamari Damacy

Kráľ všetkého vesmíru omylom zničil hviezdy a keď sa spamätal, chce, aby ich princ obnovil. Nanešťastie, princ meria len o niečo menej ako pol metra, takže obnovenie hviezd si vyžiada trochu úsilia. Do hry vstupuje Katamari, guľa, ktorú môže princ tlačiť po našom svete a "nabaľovať" tak predmety zväčšujúce Katamariho veľkosť, až kým nie je vhodný pre kráľa. Odohráva sa v štylizovaných verziách japonských domov, miest a okolia, princ tlačí Katamari a zbiera predmety, ktoré sa naň prilepia. Spočiatku môže princ zbierať len menšie predmety, ale čím viac Katamari rastie, tým viac ich môže zbierať. Na Katamari sa prilepia špendlíky a kancelárske sponky, čím sa zväčší jeho veľkosť, takže sa môže kotúľať cez prekážky a zbierať väčšie predmety. V priebehu mnohých úrovní môže Katamari nakoniec zbierať ľudí, autá a iné väčšie predmety. Hráči riadia Katamari z pohľadu tretej osoby pomocou analógových pák na PS2. Výučbová fáza hráča oboznámi s ovládaním a uvedie ho do príbehu, ako aj do vedľajšieho príbehu o japonskom dievčati, ktoré dokáže cítiť vesmír. Kráľ chce vyzvať princa na súboj, a preto stanoví požiadavky na veľkosť Katamari a časové limity na úrovni. Bonusové misie obnovujú súhvezdia a majú svoje vlastné obmedzenia. Svet Katamari Damacy ožíva vďaka netradičnej animácii a chytľavému soundtracku. Hráči môžu nájsť darčeky ukryté v úrovniach, ktoré obsahujú doplnky pre princa. Dvaja hráči môžu tiež bojovať tvárou v tvár v súťaži Katamari.
PlayStation 2 - 18.3.2004
PlayStation 3 - 30.4.2013
Hra sa začína scénou, v ktorej kráľ ničí všetky hviezdy a Mesiac. Na druhý deň kráľ hovorí princovi o tom, čo sa stalo predchádzajúcu noc, o tom, že sa cítil ako jedno s vesmírom a že to bola krásna symfónia zničenia, keď zničil hviezdy. V japonskej verzii hry kráľ otvorene priznáva, že bol vtedy opitý, zatiaľ čo v anglickom vydaní to len naznačuje. Potom poverí princa, aby vrátil hviezdy tým, že bude kotúľať predmety v Katamari, dúfajme, že skôr, než si to niekto všimne.