- Microsoft zverejnil finančné výsledky za FY 2024 Q3
- Vrámci nich oznámil, že Xbox divízia zažila rekordný kvartál, čo nie je prekvapujúce vďaka integrácii Activision Blizzard
- Napriek tomu však výsledky prekonali očakávania Microsoftu
Finančné výsledky Xboxu sú príbehom zloženým z dvoch úplne odlišných kapitol. Jedna má názov Xbox hardvér, ktorý sa prepadáva a druhá má názov Xbox softvér a služby, ktorá prekonáva všetky očakávania. Najprv však zhrnutie:
- Tržby Xbox divízie medziročne narástli o 51%, pričom o 55% z toho sa pričinila integrácia Activision Blizzard. V reči laikov to znamená, že bez Activision Blizzard by Xbox divízia zaznamenala medziročný pokles.
- Celkovo tak tržby Xbox divízie dosiahli za mesiace január – marec výšku 5,45 miliardy dolárov, čo je absolútny rekord pre Q3 obdobie.
- Segment Xbox hardware (predaje Xbox konzol) vygeneroval tržby vo výške 350 miliónov dolárov, čo je medziročný pokles o 31%.
- Segment Xbox Content & Services (hry a predplatené služby) vygeneroval tržby vo výške 5,03 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 62%.
- Je dôležité poznamenať, že očakávania Microsoftu pre Q3 boli 40% medziročný nárast pre Xbox divíziu a 50% nárast pre segment Xbox Content & Services. Obe výsledky tak výrazne prekonali predpoklady Microsoftu.
Pár detailov a výhľad do budúcnosti
Microsoft neaktualizoval čísla predplatného Xbox Game Pass a ani čísla predajov konzol. Šéf Microsoftu Satya Nadella počas rozhovoru s investormi prezradil, že pridanie Diablo IV do Game Passu sa stalo jedným z najúspešnejších vydaní v histórii služby – hráči odohrali počas 10 dní od pridania 10 miliónov hodín.
Q3 FY2024 bol taktiež najlepším Q3 kvartálom pre Xbox herné streamovanie, používanie konzol a počet MAU (Monthly-active users).
K vydávaniu Xbox hier na iné platformy Nadella povedal: „Snažíme sa vyjsť hráčom v ústrety tam, kde sú, a priniesť skvelé hry väčšiemu počtu ľudí na väčšom počte zariadení.“
Čo sa týka očakávaní Microsoftu pre Q4 FY24 v Xbox divízii, tak tie znejú nasledovne:
- Celkový medziročný rast medzi v rozmedzí 45%, pričom 50% z toho by malo prísť vďaka Activision Blizzard
- Xbox Content & Services: medziročný rast v 55+%, pričom 60% z toho by malo prísť vďaka Activision Blizzard
- Xbox Hardware: Medziročný pokles