- V posledných mesiacoch sme svedkami neustálych špekulácií o tom, že Microsoft chystá Xbox handheld
- Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer v rozhovore pre Polygon síce jeho existenciu nepotvrdil, no celkom jasne pomenoval, čo by od takéhoto handheldu chcel
Chystá Microsoft Xbox handheld? Oficiálne zatiaľ o ničom nevieme, no neoficiálne sa už šíria informácie o testovaní prototypov takýchto zariadení a plánoch Microsoftu na vstup do tohto segmentu trhu.

Prečítajte si tiež
Microsoft údajne interne testuje prototypy Xbox handheldu
Oficiálne informácie sme sa nedozvedeli ani z rozhovoru šéfa Microsoft Gaming Phila Spencera pre Polygon, no Spencer jasne pomenoval, čo by od Xbox handheldu chcel. Podľa neho totiž súčasnému rozširujúcemu sa segmentu handheldov chýba jednotnosť.
„Chcem, aby moje zariadenie Lenovo Legion Go pôsobilo ako Xbox,“ povedal Spencer v rozhovore pre Polygon počas konferencie Game Developers Conference. „Na GDC som si so sebou priniesol [Legion Go]. Som v lietadle a mám takýto zoznam všetkého, vďaka čomu sa necítim ako Xbox. Zabudnite na značku. Viac ako to: Sú tam všetky moje hry? Zobrazujú sa všetky moje hry s uloženými [súbormi], ktoré chcem? Poviem vám, že jedna [hra], ktorá to práve teraz nerobí – privádza ma to do šialenstva – je Fallout 76. Nemá cross-save. Chcem mať možnosť spustiť aplikáciu Xbox na celej obrazovke, ale v kompaktnom režime. A všetky moje sociálne [skúsenosti] sú tam. Chcem, aby som sa cítil ako na dashboarde Xboxu, keď zapnem televízor. [Až na to, že to chcem] na týchto zariadeniach.“
Plány Microsoftu odhalené?
Spencer prezradil, že Xbox hardvérový tím pod vedením Roanne Sonnes v súčasnosti zvažuje „rôzne hardvérové faktory a veci, ktoré by mohli robiť. Čo by sme mali vytvoriť, aby sme našli nových hráčov? Čo umožní ľuďom hrať v čase, keď [v minulosti] nemohli ísť hrať?“
Podľa Spencera môže byť prístup Microsoftu k handheld hraniu dvojitý – hardvérový a softvérový. Softvérový prístup sa týka podpory zariadení ako ROG Ally či Legion Go – zabezpečiť, aby bolo hranie na PC handheldoch vo Windows prostredí čo možno najlepšie. Hardvérový prístup by pochopiteľne znamenal vlastný Xbox handheld.
„Páči sa mi, že spoločnosti Valve, Lenovo a Asus sa pustili do inovácií v novom formáte. A poviem, že keď hrám na týchto zariadeniach, cítim sa takmer viac ako na konzole než na PC – v deviatich prípadoch z desiatich. Veci, ktoré ma zvyčajne frustrujú, sú viac založené na systéme Windows ako na zariadení. Čo je oblasť, v ktorej sa cítim byť určitým vlastníkom. Napríklad chcem mať možnosť prihlásiť sa pomocou ovládača. Mám svoj zoznam vecí, ktoré by sme mali ísť urobiť.
„Z pohľadu tvorcu hier,“ povedal Spencer, „môžem potom vytvoriť jednu verziu svojej hry, ktorá bude pokrývať viac hardvéru a osloví viac zákazníkov. A povedal by som, že pre hráčov to znižuje trenie. Napríklad, ak si chcem ísť zahrať konzolové hry na cesty s handheldom, nechcem mať možnosť kúpiť si len jednu značku handheldu. Je to tak? […] Chcem, aby všetko, čo robíme v oblasti hardvéru, bolo skvelé. Ale ak sa dnes niekto rozhodne ísť hrať [niekam inam], nechcem, aby sa cítil ako menejcenný hráč [Xboxu].“
Spencer tak síce oficiálne neohlásil Xbox handheld, no jeho posledné vyjadrenie hovorí o inovácii v hardvérovej oblasti: „Myslím si, že je to dôležité,“ povedal Spencer. „My dvaja sme tu už pár dní. Pozrite sa na skutočné body obratu v našom odvetví, napríklad sa pozrite na Wii. Bola to hardvérová inovácia, ktorá bola spojená s veľkou softvérovou inováciou.“