Speedlink Maxter 7.1 Headset - Recenzia

Speedlink Maxter 7.1 Headset - Recenzia

Na minuloročnom Gamescome predstavila nemecká spoločnosť Speedlink svoje hráčske slúchadlá so 7.1. surround zvukom. Okrem toho majú aj zabudovaný mikrofón a podsvietenie na škále RGB, ktoré je momentálne v móde, hoci sa dá polemizovať o tom, či je pri headsete naozaj potrebné. Potrebný je však skvelý zvuk a výkon, tak sa pozrime na to, aký je headset Maxter z hľadiska týchto kvalít.

Dizajn

Slúchadlá Maxter sú … obrovské. Z krabice vybalíte najprv hrubšiu konštrukciu skladajúcu sa z dvoch tyčiek a neskôr dva mohutné mäkké náušníky. Okrem nich vás možno prekvapí aj kábel, ktorý je nezvyčajne hrubý, opletený a dlhý je až 3 metre. Na ňom sa nachádza malá krabička na ovládanie, s pomocou ktorej ovládate hlasitosť, zapínate a vypínate mikrofón a vibrácie a taktiež prepínate medzi farebnými LED svetlami na vonkajšej strane náušníkov. Vo všeobecnosti je headset naozaj veľký, pôsobí mohutne a tým pádom aj veľmi trvanlivo. Najmä z kábla máme pocit, že ho prakticky nie je možné zamotať alebo nejako inak zničiť. Z prednej strany vytŕča z tela slúchadiel mikrofón, ktorého koniec jemne svieti na červeno, keď je zapnutý. Keďže nejde o odnímateľný mikrofón, pri používaní slúchadiel si musíte zvyknúť na to, že ho treba niekam uložiť – to je však skôr vec zvyku ako naozajstný problém.

Kompatibilita

Headset disponuje len jednou koncovkou, ktorou je bežné USB. Vďaka tomu je kompatibilný len s počítačmi a konzolami a nie je možné ho používať s mobilom. Na jednej strane je toto nastavenie pochopiteľné, pretože nepotrebujete dva jacky, ale na druhej strane je tým kompatibilita značne obmedzená. Aj preto sa nevieme rozhodnúť, či ide o výhodu alebo o nevýhodu a rozhodovanie necháme na vás – ide o vec vlastných preferencií. Pri používaní s konzolou aj PC je určite výhodou trojmetrový kábel, ktorý vás nepripútava ku konzole alebo skrinke a vďaka ktorému máte voľnosť pohybu. Vieme si celkom dobre predstaviť, že so slúchadlami v počítači pohodlne poupratujete aj menší byt. :)

Pohodlie

Ako to už pri slúchadlách s väčšími náušníkmi býva, pre svoju podporu potrebujú mohutnejšie čelenky. Headset Maxter síce tiež drží na hrubšej základni, ale čelenka, ktorú máte na hlave, je z veľmi príjemného mäkkého materiálu. Priznám sa, že mávam problémy s tým, že ma väčšie slúchadlá tlačia do hlavy a po chvíli používania sú veľmi nepohodlné. Tento headset problémy nespôsoboval v až takej miere ako ostatné, ale jeho váha je vzhľadom ku konštrukcii trochu väčšia a treba si na ňu zvyknúť.

Zvuk

Rozdiel medzi tým, keď počúvate zvuky z hry cez reproduktory alebo iné slúchadlá a cez tieto slúchadlá, je neuveriteľný. Nejde tu totiž len o zvuk, ale aj o pocit, pretože 7.1. surround zvuk nie je len prázdna marketingová fráza. Náušníky s 5 cm meničmi mäkko, ale zároveň pevne priľnú na uši a izolujú zvuky z okolia, pričom zároveň zosilňujú efekty vnútri hry. Ak ste slúchadlá so 7.1. zvukom ešte neskúšali, ťažšie vám vysvetlíme pocit vnorenia do hry alebo hudby, ale dá sa to prirovnať k rozdielu v kvalite obrazu pri pozeraní filmu - čím viac detailov vidíte (v našom prípade počujete), tým viac vás film zaujme a prežívate ho. Aby sme to skrátili, headset Maxter nás naozaj zvukom veľmi potešil a potenciál jeho zvuku a vibrácií oceníte nielen pri hraní, ale aj počúvaní hudby.

Zjednodušene povedané, pri hraní hier sme mali vďaka headsetu Maxter skutočne pocit, že sme vnútri deja. Aj preto tieto slúchadlá odporúčame úplne najviac k hraniu príbehových hier ako napríklad Firewatch, kedy vás dej vďaka neobyčajnému zvuku pohltí ešte viac ako obvykle. Na druhej strane si však užijete aj multiplayer hry a iné žánre, a tiež hudbu, najmä kvôli vibráciam, ktoré slúchadlá podporujú. Výhodou tohto headsetu je okrem zvuku aj pohodlné nosenie, veľmi trvanlivo pôsobiaca konštrukcia a trojmetrový hrubý opletený kábel, ktorý vás nebude obmedzovať v pohybe. Slúchadlá Maxter si naozaj zaslúžia 5/5 hviezdičiek.

• výborný 7.1. surround zvuk
  • pocit vtiahnutia do deja
  • čistý zvuk s množstvom detailov