RECENZIA: WD Gaming Drive 2TB a budete mať viac miesta na hry a uložené pozície

Priznajme si to, skvelých hier na Sony PlayStation 4 a PS4 Pro je naozaj požehnane. Z tohto dôvodu ich majiteľov môže trápiť jeden problém, ktorým je samotná interná kapacita týchto konzol. Pokiaľ sa vám nechce každú chvíľu inštalovať hry, ak ste vlastníkom fyzických diskov, či ich zakaždým nanovo sťahovať, je takmer nutnosťou externý disk. No pre to správne fungovanie je najlepšie vybrať si disk, ktorý bude kompatibilný s týmito konzolami a nespôsobí náhodou stratu dát či uložených pozícií. Spoločnosť Western Digital (WD) preto ponúka svoj rad externých diskov Gaming Drive a na jeden s kapacitou 2TB som sa mal šancu pozrieť zblízka.

Externý disk použitý s konzolou PS4 musí byť naozaj kompatibilný, inak môžu vzniknúť problémy s nestabilitou celého systému, vypadávaním periférií či, nedajbože, stratou dát. WD, rovnako ako aj iné spoločnosti, blízko spolupracoval priamo so Sony a výsledok by mal preto potešiť kvalitnými hernými zážitkami a nie bolesťami hlavy.

Obal, prvé dojmy a spracovanie

Obal, v ktorom je disk dodávaný, nezaujme žiadnou výnimočnosťou, moderná grafika sa mu však nedá uprieť. WD avizuje, že na disk s 2TB kapacitou sa zmestí 50+ hier, čo po jednoduchej matematike vychádza 40GB na titul. Samozrejme, koncové výsledky sa budú líšiť podľa typu hráča a jeho knižnice. Po otvorení balenia sa na svetle ukáže pekne vyzerajúci disk v kombinácii čiernej a modrej farby, ktorá ladí s tradičným vzhľadom konzol od Sony. Disk v strede vrchnej časti zdobí vlisované logo WD, no po uložení na konzolu či vedľa nej nebude určite rozptyľujúce. Okrem disku sa v balení nachádza ešte kábel USB-A na USB Micro-B a jednoduchý manuál.

Komponenty diskov a avizované parametre

Disk používa štandard USB 3.0 a ako som už spomenul, priložený kábel má klasickú koncovku USB-A pripojiteľnú ku konzole alebo aj počítaču a USB Micro-B, ktorá pasuje do samotného disku. Keďže ide o HDD, netreba očakávať žiadne bleskové rýchlosti, no pri dnešných schopnostiach internetového pripojenia aj tak nebude tento disk limitujúcim faktorom pri sťahovaní nových hier.

Inštalácia a používanie

Inštalácia a používanie WD Gaming Drive s konzolami PlayStation 4 a 4 Pro je iba otázkou pripojenia disku ku konzole a naformátovania zariadenia ako externého ukladacieho priestoru. Všetky úkony trvali menej ako desať minút a následne už bolo možné hry inštalovať priamo na disk, alebo ich priamo z neho spúšťať. Tak ako je to aj pri konkurenčných riešeniach, po úspešnom nainštalovaní hier je možné disk odpojiť od konzoly, pripojiť ho na inú a okamžite z neho hrať.

Testovanie

Disk bol pred testovaním defragmentovaný a naformátovaný. Testovanie zvládli programy ATTO, Anvil’s Storage Utilities, CrystalDiskMark a AS SSD. Testy boli opakované desaťkrát a výsledok je ich priemer.

Je nepríjemné, že Sony svoje konzoly neponúka s vyššou ako 1TB kapacitou, čo môže hráčov obmedzovať, no aj vďaka spoločnostiam ako WD je možné túto kapacitu veľmi jednoducho a ani nie príliš draho rozšíriť. Hoci WD Gaming Drive 2TB neohúri rýchlosťami, svoju prácu si zastane viac ako dostatočne a navyše aj dobre vyzerá. Preto si nezaslúži nič menej ako plné skóre.

• plug and play funkcionalita
  • garantovaná kompatibilita
  • postačujúce rýchlosti