- Ide o úplne novú IP od CAPCOMu.
- Kunitsu-Gami spája real-time stratégiu a hack and slash akciu.
- Tvorcovia hru ohlásili minulý rok v júni počas Xbox prezentácie.
Ak niekedy máte pocit, že súčasné hry stagnujú tak nejako na tom istom mieste, tak nebudeme si klamať. Je to pravda. Nanešťastie tu máme aj indie scénu, ktorá častokrát posúva hranice hrateľnosti o niečo dopredu. A nejde len o hrateľnosť ale aj vizuálne štýly a herné nápady. Občas sa tejto úlohy zhostia aj veľké spoločnosti, a o to radšej vtedy sme. V súčasnosti adeptom na tú najviac netradičnú a originálnu hru od veľkého vývojára je nepochybne Kunitsu-Gami: Path of the Goddess od Capcom. Hra o božstve, ktorá vyzerá božsky aj naozaj.
Nové informácie o tejto zaujímavej novinke sme sa mohli dozvedieť zo zatiaľ posledného Xbox eventu. Hra sa ukázala v dlhom gameplay videu, ktoré oplývalo nádhernou poetikou japonskej mytológie a zaujímavým skĺbením hack and slash žánru a real-timeovej stratégie. Z toho, čo sme mohli zatiaľ vidieť, by sa dala hra označiť ako mix Pikmina a Onimushy. Z nejakého zvláštneho dôvodu tam vidím aj štipku, podľa mňa trocha nedoceneného, From Dust. Asi to bude tou „kmeňovou“ atmosférou, ktorá sála z ukážky.
Originálna premisa hrateľnosti
Kunitsu-Gami: Path of the Goddess sa ako hra delí na dve časti – dennú a nočnú. Počas dňa budeme skúmať prostredie, objavovať nové lokality, pripravovať svoje zdroje a robiť očistu miestnych obyvateľov napadnutých zvláštnou pliagou znesvätenia. Práve posledná menovaná featúra je kľúčovým faktorom, pretože oslobodenými obyvateľom budeme môcť priradiť povolanie (lukostrelec, liečiteľ a podobne) a zapojiť ich tak do toho, čo príde v nočnej časti.
Nočná časť zmení dynamiku a štýl. Z prieskumného módu sa dostaneme priamo do akcie. Svet totiž v noci napadnú Seethe, zlí duchovia hôr, a to, ako sme sa pripravili počas dňa, sa odrazí v tom, ako veľmi uspejeme počas noci. Našou úlohou bude okrem iného taktiež ochraňovať patrónku dedinčanov Joširo. My ako hráči sa zhostíme hlavnej postavy menom Soh.
Okrem ničenia obyčajných pešiakov nebudú chýbať ani boss fighty proti omnoho väčším nepriateľom. Zaujímavosťou bude to, že počas frenetickej akcie si budeme môcť hru zapauzovať a bojujúcim kolegom udeliť príkazy. Z ukážky to ale nevyzerá na detailné prikazovanie jednotlivých úderov, skôr len pokyny, na akého zlosyna sa majú zamerať. V hre budú hrať veľkú úlohu tradičné japonské masky, ktoré našej postave i dedinčanom prepožičajú schopnosti bohov.
Kunitsu-Gami: Path of the Goddess pôsobí netuctovo, pôsobí veľkolepo a pôsobí ako od niekoho, kto do vývoja vložil celé svoje srdce. Aj keď ide o hru od AAA vývojára, jej umelecké ambície prekonávajú aj hry od vyložene artových indie štúdií. Táto hra nepochybne pôsobí v dnešnom hernom svete ako unikát. Hra vyjde ešte tento rok na PC, PlayStation 5 a Xbox Series.