- Napriek vysokým hodnoteniam od kritikov si Dragon’s Dogma II podobné hodnotenia od hráčov nevyslúžil
- Dôvodom sú mikrotransakcie, ktoré Capcom pridal do hry okamžite po vydaní
Pamätáte si, ako režisér Dragon’s Dogma II tvrdil, že nechce, aby hráči používali fast travel počas hrania hry? Možno to bude mať súvis s faktom, že fast travel síce v hre je, no je spoplatnený monetizačným systémom.

Prečítajte si tiež
Režisér Dragon’s Dogma 2 naznačil, že fast travel je len pre nudné hry
Spolu s Dragon’s Dogma II totiž Capcom vydal aj 21 kúskov mikrotransakcií a kvôli tomu sa dostal pod paľbu kritiky zo strany hráčov. Mikrotransakcie zahŕňajú okrem iného aj herné menu na získavanie Pawnov, možnosť získania Wakestone na oživenie po smrti či Portcrystal, ktorý efektívne umožňuje fast travel. Takže, koľko vás stojí fast travel v Dragon’s Dogma II?
„Iba“ 2,99€. Čerešničkou na torte je možnosť zmeniť výzor svoje postavy po začiatku kampane za 1,99€.
Kontroverziu to spôsobuje aj preto, že Capcom zamlčal prítomnosť mikrotransakcií v hre v čase, keď ju recenzovali herní redaktori po svete, ktorí hre udeľovali vysoké známky. Čo je taktika, ktorou sa kedysi preslávil Activision Blizzard.
Výsledok? Dragon’s Dogma II síce prekonal rekord Capcomu v počte hráčov na Steame (184 tisíc), no v súčasnosti sa pýši iba 40% pozitívnych recenzií. PC hráči však taktiež kritizujú optimalizáciu a Denuvo DRM ochranu.