- Štúdio MachineGames začiatkom roka odhalilo svoju Indiana Jones hru
- Vývojári sa teraz rozrozprávali o inšpiráciách v hrateľnosti a príbehu
Počas Xbox Games Showcase sme sa dočkali nového traileru na hru Indiana Jones and the Great Circle od štúdia MachineGames (Wolfenstein). Trailer ukázal ďalšiu scénu, tentokrát na zamrznutej lodi a potvrdil rok vydania na 2024 (hra údajne cieli na december).
Vývojári zo štúdia MachineGames sa však zúčastnili oficiálneho Xbox podcastu, kde sa o hre rozhovorili viac. Napríklad aj o (kontroverznom) rozhodnutí priniesť Indiana Jones hru z pohľadu prvej a nie tretej osoby.
„Podľa mňa v našej hre žiadame hráča, aby sa skutočne vžil do kože najslávnejšieho archeológa na svete. Pevne veríme, že práve pohľad z prvej osoby je to, čo robí tento zážitok najviac pohlcujúcim,“ povedal režisér hry Jerk Gustafsson.
„Keďže hry z pohľadu prvej osoby sú v MachineGames veľmi dôležitou súčasťou nášho rodokmeňa, zdalo sa nám to ako prirodzený prístup k nášmu poňatiu Indyho a ako prvok, ktorý ho bude odlišovať od mnohých iných akčných adventúr.“
Inšpirácia je zrejmá…
Gustafsson prezradil, že štúdio sa snaží priblížiť hru dvom filmom – Raiders of the Lost Ark a The Last Crusade, čo sú všeobecne považované za najlepšie filmy v sérii. Nápad na základnú štruktúru príbehu mal však výkonný producent a šéf Bethesda Game Studios Todd Howard. „Začalo to vlastne nápadom Todda Howarda,“ povedal Gustafsson. „Už roky premýšľal o vytvorení príbehu okolo konceptu Veľkého kruhu, takže keď sme dostali príležitosť pracovať na hre o Indiana Jonesovi, pripadalo nám to ako dokonalá voľba.“
Štúdio však má k dispozícii aj scenáristov, vizuálnych režisérov a ďalších ľudí z Lucastfilm, ktorý na Indiana Jones značke pracovali desiatky rokov. „Podarilo sa nám získať prístup aj do niektorých archívov Lucasfilmu,“ povedal producent hry John Jennings. „To bol pre fanúšikov Indyho absolútny sen, dostať sa k niektorým veciam, ktoré možno nevidelo veľa ľudí.
Štúdio tiež potvrdilo, že soundtrack má na starosti Gordy Haab. Ten nedávno získal ocenenie Emmy za soundtrack k Star Wars Jedi: Survivor. Čaká ho tak opäť neľahká úloha nasledovať v šľapajach legendárneho Johna Williamsa.
Indy…nie Indy
Hra prinesie známu tvár Harrisona Forda, no hlas nepatrí Fordovi. Aj keď musíme uznať, že dabingovému hercovi ide jeho napodobňovanie veľmi dobre. Svoj hlas Indymu prepožičal Troy Baker (Booker z BioShock Infinite, Joel z The Last of Us).
„Spočiatku to bola možno neočakávaná voľba, ale od chvíle, keď sme si pozreli jeho nahrávku z konkurzu, sme boli úplne presvedčení,“ povedal Jennings. „Je to jednoducho skvelý herec. Aj do tejto úlohy vložil toľko úsilia. Môžete povedať, že je to jednoducho obrovský, obrovský fanúšik Indiana Jonesa. Nedávno sme s ním boli na [hlasovej] skúške a on improvizoval repliky. Viete, „Nepovedal by to Indy trochu viac takto? Alebo komentoval repliky, ktoré sme napísali a ktoré sme považovali za jemné veľkonočné vajíčka len pre zarytých fanúšikov Indyho, a on to hneď pochopil.“
Nie je to len dabingový herec, je to celok,“ pokračoval Jennings. „Robíme kompletné zachytenie výkonu: telo, tvár a hlas sa nahrávajú v rovnakom čase. A má zvládnuté aj fyzické herectvo. Odvádza naozaj, naozaj dobrú prácu pri zachytení postavy Indyho – konkrétne jeho postavy v prvých filmoch, tých skorších, v ktorých sa samozrejme odohráva naša hra. Robí to jednoducho dokonale.“
Odklon od Wolfensteina
Napriek tomu, že aj v Indym bude hráč likvidovať „náckov,“ tak je zrejmé, že to nebude tak brutálne a v takom množstve ako v sérii Wolfenstein. „Problémy rieši predovšetkým mysľou a skutočne sa spolieha na dôvtip. Nie na prehnaný boj, ktorý sme videli alebo robili predtým v hrách Wolfenstein,“ vysvetlil Gustafsson. „Pri hraní hry bude voľba autentickejšej kradmej cesty Indyho – alebo len klasického starého pästného súboja – pre hráča viackrát prínosom a tiež veľmi zábavným a náročným zážitkom.“
„Má chyby, robí chyby, potýka sa, jeho pohyby majú váhu a my máme v akcii drsný, pulzujúci charakter,“ pokračoval Gustafsson. „Ale zároveň je aj dosť atletický, je to vynikajúci bojovník. Má však aj obrovskú dávku šťastia – a zároveň je to najlepší archeológ na svete. Takže zameranie na všetky tieto veci v istom zmysle dáva hre pocit súladu s týmito klasickými akčnými dobrodružstvami, ktoré filmy oslavovali, čo si myslím, že aj samotný Indy istým spôsobom zosobňuje.“
Hra je príbehovo zasadená medzi obdobie dvoch Indy filmov, ktoré sme spomenuli vyššie. Začiatok príbehu tvorí odcudzená relikvia. Následné hľadanie zlodeja zavedie Indyho na cestu po celom svete v hľadaní konšpirácie s označením Great Circle. Indy však nie je jediný na stope zlodejov…
Vývojári už teraz potvrdili, že sa pozrieme do oblastí Marshall College, Sukhothani (Thajsko), Himaláje, Vatikán a Egypt. To však nie je kompletný zoznam.
Hra príde na PC a Xbox Series X/S a do predplatného Xbox Game Pass.