Flight Control - Recenzia IPOD

Pokiaľ som v minulej recenzii spomínal titul Mass Effect Galaxy v rámci nostalgie, podobný nádych bude mať aj dnešný článok. Flight Control totiž patrí medzi prvé zo skutočne úspešných iPhone hier, ktoré sa zo dňa na deň stali veľkými značkami.

Uspieť na trhu iPhone hier nie je nič jednoduché. Záplava titulov rôznej kvality vyslovene žiada, aby mala nová úspešná hra niečo jedinečné. V prípade Flight Control je to práve koncept, ktorý sa v dnešnej dobe môže zdať celkom obyčajný, ale predtým, ako sme začali kresliť lietadlám trajektórie, o ňom nikto nepočul. Samozrejme, úspech konceptu sa prejavil na množstve klonov, niektoré boli lepšie, iné slabšie, ale hre Flight Control nikto prívlastok „prvý“ nevezme.

{gallery}/recenzie/2011/flight.control.iphone.recenzia.jc/1/{/gallery}

Ako už možno z predchádzajúceho odseku tušíte, hrateľnosť titulu je veľmi jednoduchá. Na mapke sa postupne objavujú lietadlá a hráčovou úlohou je zabezpečiť, aby úspešne pristáli. To sa dá dosiahnuť jednoduchým nakreslením trajektórie od lietadla k pristávacej ploche, problémom je neustále rastúci počet lietadiel vo vzduchu, pričom herná plocha sa nezväčšuje. Po pár minútach tak musíte spravovať viacero letúnov, ktoré si navzájom zavadzajú a všetky smerujú na blízko umiestnené pristávacie plochy.

Pre celkovú jednoduchosť sú lietadlá farebne odlíšené, je teda jasné, ktoré má kam priletieť, ich správu vo vzduchu to však v žiadnom prípade neuľahčuje. Pripočítajme si k tomu aj rýchlejšie verzie niektorých letúnov a je zrejmé, že úloha dokáže pekne potrápiť – teda, pokiaľ sa radi prekonávate a chcete dosiahnuť čo najlepší výsledok. Práve na koncepte súťaživosti titul stavia, nakoľko jednotlivé hranie trvá v priemere 5-10 minút a potom dôjde k zrážke niektorých neustrážených lietadiel, čo automaticky znamená Game Over.

{gallery}/recenzie/2011/flight.control.iphone.recenzia.jc/2/{/gallery}

Tento jednoduchý koncept, ktorý však za prvý rok po vydaní ocenilo viac ako 2 milióny užívateľov (a celkovo viac ako 3M), sa dočkal postupného rozšírenia vo forme nových letísk (v aktuálnej verzii ich nájdete 5), vďaka čomu môže byť samotné hranie menej stereotypné. Autori taktiež implementovali do hry Game Center s podporou achievementov a dokonca aj lokálny a online multiplayer. Ten je prekvapujúco chytľavý, ale aj náročný, nakoľko vyžaduje kooperáciu oboch hráčov. Herná plocha je v tomto prípade rozdelená na dve identické časti, pričom na každej z nich môžu pristáť iba lietadlá konkrétnej farby a zvyšné si musia hráči navzájom posielať na „druhú“ polovicu. Je fajn, že Game Center podporuje aj automatické vyhľadávanie hráčov a nemusíte sa teda spoliehať iba na svojich kamarátov.

Zhrnúť Flight Control ako celok sa dá veľmi jednoducho – je to fenomén, ktorý sa postupne dostal aj na PlayStation, Wii, DS a PC. Odpoveď na rozhodujúcu otázku, či je hra určená práve vám, si však musíte dať sami. Flight Control neobsahuje žiaden príbeh, žiadnu kampaň a je postavený iba na krátkom hraní s cieľom zlepšiť si svoj rekord. Hrateľnosť je síce chytľavá, pre niekoho však môže byť veľmi rýchlo stereotypná.

{gallery}/recenzie/2011/flight.control.iphone.recenzia.jc/3/{/gallery}

chytľavý koncept a jednoduchosť
Game Center
zábavný multiplayer

Pre niekoho stereotyp
90%
VÝROBCA Firemint
CENA 0.79 €
PRODUKT NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ
PRIPRAVENÉ V SPOLUPRÁCI S ESCAPE

 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk