Jade Raymond, známa herná producentka a zakladateľka štúdia Haven odišla zo štúdia ešte pred vydaním prvej hry – Fairgames. Áno, Fairgames a nie Fairgame$. Hra sa totiž dočkala úpravy názvu. Čo je asi jedinou dobrou správou…
Odchod Raymond bol prekvapením nie len pre fakt, že nastal pred vydaním prvej hry, ale aj kvôli okolnostiam. Jednak aj mnohí samotní zamestnanci sa o ňom dozvedeli zo správ v médiách a hlavne k odchodu došlo po tom, čo hra Fairgames zažila prvý externý test. A v neposlednom rade, nový manažment štúdia neposkytol dôvod jej odchodu.
Štúdio Haven vzniklo v roku 2021 a takmer okamžite vytvorilo spoluprácu s PlayStation na vývoji hry, ktorú poznáme dnes pod názvom Fairgames. Sony však štúdio o rok neskôr kompletne kúpilo a v roku 2023 prvýkrát odhalili verejnosti hru Fairgames.
Fairgames je pozostatkom snáh Sony preraziť v segmente live service hier, ktoré prudko narazili po minuloročnom katastrofálnom vydaní hry Concord, ktoré viedlo k zatvoreniu štúdia Firewalk. Vrámci reflexie Sony následne zrušilo niekoľko ďalších live service projektov (vrátane live service God of War hry od štúdia Bluepoint). No Fairgames tieto škrty prežil a preto sa predpokladalo, že hra je v solídnej kondícii.
Reportáž Bloombergu však naznačuje niečo iné. „Niektorí vývojári v spoločnosti Haven boli znepokojení tým, ako bola hra prijatá a aký bol jej pokrok, uviedli ľudia, ktorí si neželali byť menovaní, pretože nie sú oprávnení hovoriť verejne,“ píše Bloomberg.
Fairgames mal podľa interných plánov štúdia a Sony doraziť na jeseň tohto roka, no vydanie bolo odložené na jar 2026. „Jade Raymond bol neuveriteľným partnerom a vizionárom pri zakladaní spoločnosti Haven Studios,“ uviedol vo vyhlásení hovorca spoločnosti PlayStation. „Sme jej veľmi vďační za jej vedenie a prínos a želáme jej všetko najlepšie v jej ďalšej kapitole.“