Nová generácia herných konzol od Microsoftu bude postavená na konvenčnej X86 architektúre. Prezradil to redaktor Windows Central Jez Corden s odvolaním sa na svoje zdroje. O architektúre pre novú generáciu Xbox konzol panovali veľké nejasnosti a aj samotný Microsoft priznal, že uvažoval nad tým, že nové Xboxy postaví na ARM architektúre. Vyplývalo to z uniknutých interných dokumentov Xboxu z roku 2023.

Olej do ohňa navyše priliala aj spoločnosť Qualcomm, ktorá zverejnila pracovný inzerát. Ten naznačil, že osoba, ktorá získa túto pracovnú pozíciu bude zodpovedná za „ďalšiu generáciu produktov Surface a Xbox postavená na riešeniach Snapdragon.“
Podľa Cordena sa však nič také nestane. Minimálne nie v najbližšej generácii konzol. Aj keď ARM architektúra by mohla priniesť výrazné zlepšenia v efektivite, tak problémom ostáva kompatibilita. A ide o tak veľký problém, že pre Microsoft je oveľa rozumnejšie zostať verné spoločnosti AMD a architektúre x86.
„Režijné náklady potrebné na emuláciu hier vytvorených pre systémy spoločnosti Microsoft založené na technológii AMD presahujú súčasné možnosti radu Snapdragon,“ napísal Corden.
Čo vieme o novej generácii Xbox konzol?
Microsoft oficiálne potvrdil, že pracuje na novej generácii Xbox konzol, no ďalšie oficiálne informácie zatiaľ nemáme. V zákulisí je však už špekulácií dostatok.
Nová generácia Xbox konzol by mala byť akýmsi hybridom medzi konzolou a PC. Malo by teda ísť o zariadenie, ktoré dokáže rozbehnúť nie len natívne Xbox hry, ale teoreticky aj PC hry. Generáciu by mala tvoriť domáca konzola a handheld, pričom obe by mali doraziť v roku 2027.
Jez Corden z Windows Central prezradil, že v novej generácii Xbox opustí súčasné vývojárske prostredie hier s označením ERA a prejde na konvenčné Win32 vývojárske prostredie, na ktoré sú vyvíjané aj PC hry.
Od Cordena máme teraz potvrdené, že Microsoft zostane verný technológii od AMD, takže očakávať nejakú formu Zen 6 procesora a chystanej UDNA grafickej architektúry od tejto spoločnosti.